Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

dinsdag 10 december 2013

Geborduurde Kerstsok Part 5


Het is weer de tiende van de maand.

De tweede Kerstsok van Janet Granger is aan de beurt als borduurwerkje  in de weken voor Kerst. In Februari vertelde ik dat  in November de tweede Kerstsok zou volgen die ik vorig jaar met Sinterklaas had gekregen. Het is een maandje later geworden en ook nog eens niet die Kerstsok maar de Kerstsok die ik in Oktober heb gekocht op de DollHouse Nederland Show in Apeldoorn . De tweede kerstsok is even uit zicht hier namelijk. Ik heb overal gezocht maar kan de sok niet vinden . Laten we het er maar even op houden dat  ik deze Kerstsok te goed heb opgeborgen......ehhm. Nou ja dan is die kerstsok volgend jaar aan de beurt heb ik me bedacht....het was trouwens wel een leuke met de drie wijzen uit het oosten en de ster van Bethlehem. Maar nu is dus ,vervroegd ,de Victorian Girl aan de beurt. Net als de eerste sok wordt het geborduurd op 40 count Silkgauze en metallic borduurgaren. De laatste dagen heb ik een begin gemaakt met het borduurwerkje.






Het is heel leuk om aan het victoriaanse  meisje te borduren want je ziet het groeien . Het is een heel fijn patroon zodat het heel mooi uitkomt. De kerstsokken zijn 4 cm lang dus ze kunnen straks met leuke miniatuurcadeautjes gevuld worden. Bij de afwerking blijft de bovenzijde open namelijk en er komt een ophanglusje aan.
Nu ik een foto heb gemaakt zie ik ook een foutje in de groene achtergrond dus dat wordt nog even weer uithalen.  Dit is geen leuk karweitje met het metallic borduurgaren ...dit zal meer wegknippen worden dan uithalen maar ik laat het niet zitten . Het is mijn eigen schuld want ik heb weer beneden zitten borduren met een iets mindere loep als boven.


Wie zich afvraagt hoe het met de pantoffeltjes is dan kan ik vertellen dat het nog net zo ligt al vorige maand.
Ik heb de keus uit twee afwerkingen en ik ben nog aan het wikken en wegen welke het gaat worden. Daarnaast heb ik me bedacht nog een stukje van het 60 count Silkgauze voor een piepklein borduurwerkje te gebruiken....eigenlijk zonde om dit zo weg te knippen en nu zit het nog mooi ingespannen in het kartonnetje........maar als ze klaar zijn laat ik ze zeker zien.


 Groetjes en tot de volgende keer,


Helma

8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kerstsokken!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh Helma, dat is me ook wat: weglopende pantoffels en foetsie verdwenen Kerstokken, waar laat je ze ;)? Nee, alle gekheid op een stokje. Je borduurwerk is prachtig, zo fijntjes, ik doe het je niet na, hoor. Ik hoop echter wel dat alle verdwenen spulletjes weer boven water komen, zonde als het echt kwijt zou zijn!
    Liefs, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helma, je bent absoluut een kunstenares op het gebied van mini borduren. Ik heb de grootste bewondering voor je werk. Met de kerstsok heb je mijn hart gestolen. Chapeau !!!!
    Groet, Rya Lucas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was für eine herrliche Stickarbeit.

    LG Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helma toch........verstoppen van kerstsokken dat is niet echt netjes.
    Ze moeten aan de schoorsteen............wat een prachtige kerstsok is dit aan het worden.
    Jammer dat je moet uithalen, maar ik had wel verwacht dat je het zou zeggen. Succes ermee.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow! Your blog and your miniature needlework are gorgeous! I'm so glad I found your blog today! Now I'm your newest follower. :-) Welcome to join my miniature desserts giveaway featuring cakes and pie by Kim Saulter--yummy! xo Jennifer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Reacties via petitpointers:

    cyberbubbeh Fri Dec 13 03:41:46 PST 2013
    Lovely, lovely. Where will you place them?

    pixiepacket Wed Dec 11 16:43:16 PST 2013
    These are turning out really well!
    -Judy Spadoni

    annelleferguson Wed Dec 11 08:07:53 PST 2013
    Love the designs.

    peggyminis Tue Dec 10 18:54:59 PST 2013
    Looking great!

    dennwall@sbcglobal.net Tue Dec 10 17:26:12 PST 2013
    Lovely stockings. I too like Janet Granger's stocking designs.

    suefrommesa Tue Dec 10 17:08:20 PST 2013
    They are both lovely. The girl will be charming.

    eloosemore@att.net Tue Dec 10 16:22:32 PST 2013
    I am a sucker for Christmas stockings. These are wonderful!

    travgan Tue Dec 10 11:39:10 PST 2013
    Beautiful stockings, I hope you have a Christmas room planned for them.

    hinkle1@bellsouth.net Tue Dec 10 10:28:45 PST 2013
    This looks great

    lmsalati Tue Dec 10 10:16:11 PST 2013
    Beautiful, you have been very busy.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties via Poppenhuiskladblogger:

    Blogger Kitty de Leeuw zei...
    wat geweldig mooi
    10 december 2013 16:41

    Blogger Jolinda Koek zei... Dat wordt een leuke kerstsok. (Je hebt me op een idee gebracht).
    Je schiet al aardig op!
    10 december 2013 17:55

    Blogger Ineke zei...
    Het mysterie van de verdwenen kerstsok...... Hopelijk komt hij weer tevoorschijn! Deze wordt in ieder geval ook geweldig mooi. Ben benieuwd wat je nog maakt van het resterende gaas van de pantoffeltjes.
    10 december 2013 18:32

    Blogger Margriet zei...
    dit is wel een heel leuke!!! jammer dat je weer een stuk moet uithalen!
    10 december 2013 22:26

    Blogger Clari zei...
    Het is jammer dat je een sok kwijt bent, maar misschien komt hij nog terecht.
    De tweede sok word erg mooi met dat meisje. Maar ik zie niet wat je nu moet uithalen. Ik zou er ook niet aan beginnen als ik jouw was.
    gr, CL.
    11 december 2013 22:06

    Blogger Nienke zei...
    Gave sokken.
    Groetjes, Nienke.
    12 december 2013 12:02

    BeantwoordenVerwijderen