Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 20 januari 2019

Het mooiste miniatuur cadeautje van 2018

Ik loop achter met het schrijven van blogs wat op miniatuurgebied in 2018 mij heeft gegeven. Ik zie dat ik maar 2 blogs geschreven heb en dat is toch wel erg weinig als je ziet dat de jaren ervoor er toch 'tussen de 20 tot 30 blogs voorbij kwamen. Dus vandaag heb ik besloten om toch te proberen iedere maand een blog te schrijven want kleine dingen zijn bij mij altijd favoriet geweest en dat zal ook zo zijn in 2019. En zoals de tekst hiernaast zegt heeft a Happy Newyear...... New chances.

Als eerste blog komt hiervoor in aanmerking een prachtig cadeautje wat ik kreeg van mijn zusje Thea. In de zomer van 2018 werd ik 60 en dat heb ik gevierd met familie en vrienden. Het werd een fietstocht naar een prachtige landelijke locatie waar we met elkaar genoten van een High Tea. En daar werd ik verrast met verschillende mooie cadeaus waaronder een cadeautje in miniatuur......gemaakt door mijn zusje Thea!

Ik kreeg een prachtig cadeaudoosje  met binnen in een tekst:




en in dat doosjes zat een zelfgemaakt zilveren dienblaadje met een olie- en azijnstel.




Het echt zilveren dienblaadje heeft Thea gemaakt op een cursus zilversmeden. Het is 2,5 cm lang en 1,5 cm breed. Het opstaande randje is heel mooi filegraanwerk. Het olie- en azijnstel is van zilverkleurig materiaal met kralen gemaakt.


Ik ben er ontzettend blij mee en het staat dan ook te pronken in een kast in mijn kamer waar nog meer bijzondere miniatuurtjes staan zoals bijvoorbeeld de trousseau. Zo wacht dit miniatuur op een definitief plekje in een van mijn huizen.

Dank je wel Thea!

Lieve groet,

Helma
  

4 opmerkingen:

  1. Alsnog hartelijk gefeliciteerd met jouw 60e verjaardag, Helma. Wat een zeer speciaal kadootje van jouw lieve zus, deze miniatuur schat is prachtig gemaakt door Thea.
    Ik ben blij dat je van plan om af en toe weer een blogje te schrijven, er verdwijnen toch al zoveel blog/bloggers. Ik heb je gemist.
    Lieve groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helma, wat gezellig en leuk dat je elke maand weer even iets komt schrijven over wat je bezig houdt.

    Vanmorgen toen ik mijn eigen blog openende zag ik bij mijn lijst van blogs de foto van het doosje staan, welke me erg bekend voorkwam, maar weet je.... het drong eerst helemaal niet tot me door dat het mijn eigen gemaakte doosje was. Pas toen ik mijn bril opzette en zag dat het jouw blog was, ben ik er voor gaan zitten om even te lezen...

    Ik ben blij dat je het cadeautje mooi hebt gevonden, altijd lastig om te bedenken waar ik je blij mee kan maken. Fijn dat het geslaagd is.
    En jij nog bedankt voor de gezellige dag!

    We zien elkaar, Groetjes Thea
    https://thea65.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Happy birthday!
    The gift is fantastic and so elegant.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Happy Birthday Helena! Your birthday gift from Thea is Wonderful!

    BeantwoordenVerwijderen