Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 9 december 2012

Een Trousseau Part 2

De ingerichte Trousseau
Workshops | 29 Mei 2012 | 22:50:58
 
Vorige maand liet ik de Trousseau zien die ik tijdens een workshop van Wim van Soest had gemaakt. Een leren reiskoffer  van fijn leer en bekleed met stof  en van binnen nog erg kaal:




Afgelopen week was het vervolg van de workshop: het aankleden van de Trousseau bij Stineke van Atelier "eenoptwaalf" in Sliedrecht. Er waren twee opties voor de aankleding: een babypopje of een popje met pijpekrullen. Het laatste was de bedoeling eigenlijk( dat had ik vooraf aangegeven) maar bij het zien van het babypopje veranderde ik toch mijn keuze nog deze dag. Ik had al wat babyspulletjes ooit gemaakt ( zie vorig logje over de Trousseau) en dat zou leuk staan. Op de workshopdag zijn we begonnen met de Trousseau te voorzien van kant, het popje aangekleed, het spiegeltje erin gemaakt ,het beertje geschilderd en van een jurkje voorzien en een begin gemaakt met het babymandje.  Tussendoor heerlijk gegeten en veel tippen gekregen over de aankleding. Stineke had een doosje klaar gezet tijdens de workshop met allerlei spulletjes voor de aankleding...makkelijk om het er zo bij te pakken en aan het eind van de dag mee te nemen. Rond 5 uur ging ik met een prachtig popje en geen kale reiskoffer naar huis om het verder thuis af te maken.
Eénmaal bezig met zoiets krijg ik steeds meer ideëen . Zondag had ik eindelijk tijd om er aan te beginnen....van het één kwam het ander...eigen spulletjes erbij gezocht voor de nieuwe ideeën, passen en meten, schilderen, strikjes maken.  Tot vanavond aan toe zelfs toen ik het idee van een handdoek met badeendje kreeg bij het vullen van de lade...dus geel badeendje roze schilderen, parelmoer nagellak erover en ja toch nog een beetje te roze...dus het laatste stukje zijdelint gebruikt om een piepklein strikje te maken. En ja nu is die af en helemaal naar mijn zin........



 


Op reis is dit babymeisje van alle gemakken voorzien




Een fopspeentje met spuugdoekje, de fles en billenzalf,




De rammelaar, luiers in de lade en handdoek en badeendje.




En voor de finishing touch , een kammetje en borsteltje, haarolie en haarlotion....en daarna lekker spelen met de knuffelbeer!
Ik ben er ontzettend blij mee en  ik kan hier echt  uren naar kijken .....  ik kom er nu achter dat ik geen enkel babyminatuurtje gebruikt heb wat ik de eerste keer liet zien....had toch wel alles meegenomen op de workshopdag en ook thuis er steeds bij gehad...zo zie je maar al werkende komen er steeds andere ideeën!

 

20 opmerkingen:

  1. dat is ook wel een heel schattig baby'tje!!! Het is een prachtige trousseau geworden, heel romantisch!

    door: margrietvanderzee
    margrietvanderzee.punt.nl 2012-05-30 07:43:00

    BeantwoordenVerwijderen
  2. echt heel mooi ja kan me voorstellen dat je voor deze leuke baby ging groetjes Kitty
    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2012-05-30 08:03:38

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie trousseau is het geworden. Ben er helemaal weg van.

    door: minifreubels
    minifreubels.punt.nl 2012-05-30 08:03:46

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het zier er zo mooi en lief uit groetjes trui
    door: truispoppenhuis
    truispoppenhuis.punt.nl 2012-05-30 09:10:58

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk snoezelig allemaal. Erg mooi gedaan en die baby is een schatje!

    door: trompke
    trompke.punt.nl 2012-05-30 09:33:05

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is te zien dat je daar met veel plezier aan hebt gewerkt!


    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2012-05-30 10:03:08

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat is die mooi geworden en dat popje een dotje gr. rina

    door: rina
    mobino.punt.nl 2012-05-30 11:17:57

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OOO !!!!wat is die schattig !

    groetjes willy

    door: minimax
    minimax.punt.nl 2012-05-30 11:58:07

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan me voorstellen dat je de baby koos. Wat een schatje. Hij is droomachtig mooi geworden zo.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2012-05-30 12:53:16

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat lief Helma!
    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2012-05-30 13:45:54

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi geworden Helma, niets te veel gezegd hoor.
    Leuk hé het lijstje idee?

    gr Thea

    door: 2012-05-30 15:29:46

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo!!! Mooi gemaakt hoor! Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-05-30 16:14:30

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O schattig, ik moet het ook nog eens inrichten, maar als ik die van jou zie lijkt het me erg leuk me daar weer eens mee bezig te houden, heel mooi ge,maakt Helma! groetjes, Jody
    door: Jody
    jody.punt.nl 2012-05-30 19:52:06

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helma,
    wat is het mooi geworden zeg. De afwerking is weer helemaal in je stijl. Kan me goed voorstellen dat je hier 2 dagen mee bezig bent geweest. En ik herken het wel dat je al knutselend toch weer andere ideetjes krijgt. Het jurkje en mutsje van de baby vind ik erg mooi gemaakt zeg...

    Zal de trousseux ooit wel eens dicht gaan???? Het is te mooi om te sluiten!

    Groetjes, Thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-05-30 22:08:43

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig, en lekker zoet. Ontzettend lief baby popje. miniatuur groeten, Aurora
    door: A. Bouwman
    kleinevingers.punt.nl 2012-05-31 08:19:52

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is prachtig geworden Helma.

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2012-05-31 21:07:35

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heel romantisch zo en victoriaanse stijl!
    in 1 woord: prachtig
    gr. ineke z

    door: jainmaja
    jainmaja.punt.nl 2012-06-01 09:46:08

    BeantwoordenVerwijderen
  18. This is so beautiful and inspiring, I want one, well done you x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. a Beautiful Layette and the display is Wonderful!

    BeantwoordenVerwijderen