Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 6 december 2012

Poppenhuiskladdblog Zomerswap 2011

Swapjes | 07 September 2011 | 11:08:19
 
Bij thuiskomst gisteravond uit mijn werk ben ik gelijk even in de brievenbus gaan kijken want er was natuurlijk iets onderweg...... de zomerswap 2011!  En ja ik had  geluk want er zat een envelop bij die wat dikker was als normaal.
Dat kon niet anders zijn dat de zomerswap was gearriveerd. Ik  moest eigenlijk gelijk eten koken omdat het al half zeven was maar ja die envelop moest eerst uitgepakt worden natuurlijk.
Uit de envelop kwam een prachtig oosters cadeauzakje en er zat een heel mooi klein steentje in met een afbeelding van een oosters iemand...wie dit is ben ik nog niet achter gekomen ondanks mijn gegoogle.
 
 
 
 
 
Het steentje lijkt van een poreuze steensoort en ruikt heel oosters. Het is voor steen in ieder geval vrij licht. Het is echt mini met 2 bij 3 cm en heel fijn bewerkt. Erg leuk om in een oosters tafereeltje te gebruiken...dus weer een nieuw idee geboren ...nou ja nieuw er borrelde  al wat wat in oosterse sferen want ik heb al wat dingen opgeslagen en geprint liggen.
Ik ben er in ieder geval reuze blij mee!
 
 
 
 
 
Van wie het afkomstig is daar twijfel ik nog een beetje over. Er stond alleen een voorletter met achternaam en adres achterop de envelop. Ik heb wel een idee en ben reuze benieuwd of ik het goed heb. In ieder geval heel erg bedankt voor deze mooie Zomerswap.
Nieuwsgierig als ik ben wil ik ook graag weten waar het steentje vandaan komt en wie er op het steentje is afgebeeld. Een verhaal achter iets vind ik altijd mooi om te weten.
 
Mijn Swappartner was dit jaar Philip. Ik kocht voor hem een minischildersezel met een mooie tekening van Chambord. Verder kreeg hij een paar zwaarden om te pimpen, een printje van een walnotentaart uit de Dordogne en een mini grachtenhuisje uit Delft.
 
 
 
 
  
Het was weer eg leuk om mee te doen dit jaar!
 
 

19 opmerkingen:

  1. Ik heb het idee dat het afkomstig van Willem en/of Willy....ik had even hier alles doorgespit en ook het poppenhuisforum nagekeken op woonplaats.
    ik benieuwd of ik het goed heb.....


    groetjes Helma

    door: helma58
    helma58.punt.nl 2011-09-07 11:10:24

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is wel een heel mooi steentje. Inderdaad iets oosters, lijkt wel iemand die in een tempel staat, die de wacht houdt.

    groetjes Nicolien

    door: nicoliens
    nicoliens.punt.nl 2011-09-07 12

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat mooi


    groetjes Keetje

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2011-09-07 12:37:48

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet niet zo veel van Indiase beelden, maar ik denk dat het een Boeddha is!

    Erg mooi en inderdaad leuk om te gebruiken in een mini-tafereeltje!!!

    door: margrietvanderzee
    margrietvanderzee.punt.nl 2011-09-07 13:42:10

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helma fijn dat je dit hebt ontvangen het adres stond achter op de envelop,
    maar ik ontdekte vanmorgen het briefje dat erbij had gemoeten, sorry sorry...
    Het kwam vast wat koel over en dat was niet de bedoeling.
    We hebben dit in Alkmaar gekocht in een heel leuke winkel en ik dacht , dit is komt vast bij een persoon terecht die het verdiend.
    Dat is mijn speciale gedachte er achter en veel plezier ermee en lieve groetjes.

    Ik had er plezier in om gericht te zoeken voor de leuke zomer swap

    Willy

    door: minimax
    minimax.punt.nl 2011-09-07 14:43:49

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk beeldje, ik denk det een Indiaanse godin, volgens mij Siwa, toen ik Indonesie eens was zag ik dezelfde afbeelding in een Hindoe tempel , Siwa is hindoe godin.

    Groetjes Petra

    door: petranina
    petranina.punt.nl 2011-09-07 16:38:35

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is inderdaad een afbeelding van Siwa (Shiva). Het is een goddelijke persoonlijkheid uit het Hindoeïsme die het welzijn van alle wezens bevorderd.
    Het geloof hierin is ontstaan tussen 1700 en 1500 voor Chr.

    Groet van Willem


    door: minimax
    minimax.punt.nl 2011-09-07 17:20:09

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf steentje en een mooie gedachte er achter.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2011-09-07 19:03:20

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi steentje en om te weten wie er op staat geeft er een extra waarde aan denk ik.
    wie weet hoe veel geluk het steentje brengt

    groetjes JolandaW

    door: jolandaw
    jolandaw.punt.nl 2011-09-07 19:58:07

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helma, ik zat er al aan te denken dat dit Shiva is, Hierboven zie ik dat Willem dit ook bevestigd. Een mooie bewaarengel....

    Groetjes, Thea

    door: 2011-09-07 20:01:05

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Willy en Willem nogmaals hartelijk dank voor dit mooie steentje met Shiva erop Koel overkomen was geen sprake van hoor als je zoiets geeft dan is dat zeker met zorg gebeurd, dat was me gelijk wel duidelijk. Willy wat een mooie en lieve gedachte achter je zomerswapje. Ik zal hem goed onthouden.
    Het krijgt in de toekomst een mooi plekje in een spirutueel hoekje in een oosterse inrichting. Ik ben er echt heel bij mee!
    groetjes helma





    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij zijn dol op spirituele hoekjes en zijn benieuwd naar je toekomstige foto,s.
    groetjes ook van Willem

    groetjes willy

    door: minimax
    minimax.punt.nl 2011-09-07 20:41:11

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is de Maandag-Dagbudha en het materiaal is zo poreus gemaakt omdat er je
    een druppeltje etherischeolie op kunt doen,
    Vaak worden ze neergezet op een toilet.

    Hobbygroetjes,Miriam

    door: Miriam
    mydollhouse.nl 2011-09-09 11:35:44

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het zou nog de zondag boeddha kunnen zijn, die heeft de handen naar beneden en rechts over links gevouwen!!!
    Ik wist trouwens helemaal niet dat er zoveel verschillende waren trouwens

    door: E-beertje
    ebeertje.punt.nl 2011-09-09 13:13:34

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier zie ik of het net is dat mijn berichtje door minifantasie geplaatst is.
    Hier begrijp ik totaal niets van, in onze eigen punt staat het n.l. goed.

    Miriam, sorry dat ik je naam fout heb geschreven.

    In wezen is er maar 1 Budha, er worden voor de geboortedagen diverse vormen van Buhda gebruikt met ieder een eigen betekenis.


    Groet van Willem



    door: minimax
    minimax.punt.nl 2011-09-09 13:38:52

    BeantwoordenVerwijderen
  16. aa, je hebt gelijk Willem, tuurlijk is er maar 1 boeddha!!!
    Maar bedoelde meer dat ik niet wist dat er zo veel verschillende manieren van afbeelden waren!!!

    dat vind ik altijd zo leuk van dit soort dingen..je leert er weer van alles bij!!

    groetjes, Margriet (die even onder E-beertje's naam staat ingelogd LOL)

    door: E-beertje
    ebeertje.punt.nl 2011-09-09 13:43:06

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Willem, ik heb het logje hierheen gekopieerd, omdat het eigenlijk een reaktie is op iets wat hier staat.

    Groetjes van Jolande

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2011-09-09 14:35:51

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oooh ........wat leuk dat iedereen meedenkt. Ik heb even gezocht en ik ben op woensdag geboren...ik had altijd in de gedachte een zondag uit de verhalen....Ik vind de betekenis van de Zondagbudha beter bij mij passen dan de woesdag boedha. Als je naar de afbeelding kijkt lijkt het het meest op de Zondagbudha . Bovenal ongeacht de dag van de Budha geeft Budhae bescherming en bevorderd het het welzijn.....ik ga zelf voor deze gedachte en neem het met me mee!
    Ik zorg gewoon dat het popje wat gaat wonen in het oosterstafereeltje in de toekomst op zondag geboren( komt wonen) . Dan is passend.

    Miriam het klopt dat het zo poreus is en het ruikt naar oosterse geuren. Dus als het niet meer ruikt dan moet ik vast naar dat leuke winkeltje in Alkmaar voor wat olie.


    door: helma58
    helma58.punt.nl 2011-09-09 14:55:47

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige zomerswap Helma wat een bijzondere afbeelding :-)

    Liefs Jollie

    door: alittlemoreminis
    alittlemoreminis.punt.nl 2011-09-11 18:36:30

    BeantwoordenVerwijderen