Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zaterdag 8 december 2012

Handwerkalbum Part 4

Het Album
Het Handwerkalbum | 19 Januari 2012 | 23:44:54
 
In Augustus 2011 had ik de voorkant geborduurd van het Handwerkalbum.......wat is dat alweer een lange  tijd geleden voor mijn gevoel. Op onze maandelijkse knutselochtend is er meer gepraat , gepuzzeld hoe of wat en uitgehaald dan tot nu door mij  iets daadwerkelijk iets is afgemaakt. Omdat ik mijn Handwerkalbum kleiner maak dan beschreven is in de Dolls House Nederland ben ik één knutselochtend druk bezig geweest met uitrekenen en uitkienen  hoe groot mijn Handwerkalbum zou moeten worden inclusief de bladzijden die er los in toegevoegd worden . Het is ook wel handig om dit klaar te hebben om de grootte van de handwerklapjes te kunnen bepalen voordat ik de verschillende technieken ga borduren . Uiteindelijk heb ik  wel berekend hoe of wat maar niet uitgevoerd......... tot afgelopen maandagavond. De volgende dag zouden we verder werken aan het Handwerkalbum en ik had ineens de inspiratie om het papierwerk van het Handwerkalbum te maken. Met dit als resultaat
 
 
 


Het album heeft zeven losse bladzijden die straks allemaal voorzien worden van een stukje stof met een  borduurtechniek.
 
 
 
 
 
In de bladzijde zijn twee gaatjes gemaakt waardoor ze met een zijdelint bij elkaar gebonden kunnen worden. Het strikje is nog wat groot maar dat komt omdat het nu nog verschillende keren losgemaakt moet worden om het album goed te kunnen vullen.   
 
 
 
 
          
 
 Het Handwerkalbum wat straks in een Handwerkwinkel  1:12 komt te liggen is 4,6 cm bij 3,1 cm .
        Een mooi formaat om straks als catalogus zijn werk te doen in de winkel.
Leuk om het zo als een boekje te zien!
 
 
Afgelopen dinsdag hebben we een blik geworpen op bladzijde drie...een draad op stof borduren...het was even een gepuzzel hoe we dit patroon goed op de stof konden borduren. Bij de borduurtechniek van deze knutselochtend kwam er weer meer bij kijken dan we in eerste instantie hadden gedacht....de uitwerking is het huiswerk voor de volgende keer....Na dit denkwerk en meerdere koppen koffie zijn Suzanne en ik  in de auto gestapt richting de Beekbergse wolhal ( een handwerk/hobbywinkel) om daar heerlijk even te neuzen. Ook heel erg  leuk om samen op een knutselochtend te doen.
De vorige ochtenden zijn we al met bladzijde één en twee bezig geweest die  bij mij nog niet helemaal af zijn dus dit wordt vervolgd.
 
 

12 opmerkingen:

  1. Mooi! meer dan mooi Helma!

    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2012-01-19 23:59:31

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk project om aan te werken!! Hij staat bij mij nog op de 'to-do' lijst!
    Ben benieuwd naar de volgende bladzijden :-)

    groetjes,
    Annemieke

    door: hermelien
    hermelien.punt.nl 2012-01-20 10:01:59

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt heel mooi. Ik had hem gezien in de dhn. Nog een heel werk. Succes.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2012-01-20 12:43:55

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er mooi uit, Helma. Ook zo'n lekker priegelborduurtje. Ik ben benieuwd hoe het hele boekje wordt. Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-01-20 12:48:48

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Helma,
    Boekje wordt echt heel mooi!

    Groeten van Paula

    door: jufpaula
    jufpaula.punt.nl 2012-01-20 17:49:15

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei.....professioneel werk zeg!

    Groetjes,Wil

    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2012-01-20 19:27:52

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig boek gaat dit worden



    groetjes Kitty

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2012-01-20 20:56:47

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw!!! Wat mooi :-)

    Liefs Jollie

    door: alittlemoreminis
    alittlemoreminis.punt.nl 2012-01-20 23:03:45

    BeantwoordenVerwijderen

  9. Erg leuk zo bij elkaar gevoegd, Leuk knutselwerkje. En een snuffel(knutsel)ochtend in de Beekbergse Wolhal is zeker de moeite waard!
    Groetjes, Thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-01-21 20:20:41

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi. de H van Halma

    En leuk als het af is een heel boekje.

    gr, CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2012-01-21 21:10:06

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben erg benieuwd naar de volgende bladzijden! De buitenkant vind ik erg mooi geworden.
    Groetjes Aurora

    door: A. Bouwman
    kleinevingers.punt.nl 2012-01-23 11:09:02

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. echt een pronkstuk voor je winkeltje
    door: Emma
    emma15.punt.nl 2012-01-31 11:47:06

    BeantwoordenVerwijderen