Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

vrijdag 7 december 2012

Kerstswapjes 2011

Swapjes | 13 December 2011 | 17:07:20
 
Vanmorgen ben ik richting Suzanne gereden voor onze maandelijkse knutselochtend. Het was vandaag onze kerstochtend waarbij we elkaar elk jaar een kerstswapje geven. ik was dit jaar heel laat met bedenken wat ik voor Suzanne zou maken tot dat ik de link zag van de Zweedse Kerstboom op het Poppenhuiskladblog. Dit workshopje leek me een goed idee. Een paar dagen later liep ik tegen stickerband  met kerstballen aan en toen begon de klok echt te luiden.....het kerstswapje was in gedachten al gemaakt.  Gek hè hoe dingen ineens samen kunnen vallen .Toen alleen nog op zoek naar houten klokjes die ik na lang zoeken vond bij 
 
Vorige week met het houtwerk bezig geweest en dit weekend heb ik mijn versie van de "Zweedse Kerstboom" verder afgemaakt. Suzanne was er echt mee in haar sas vanmorgen , alles was aangepast in haar kleurenvoorkeur...zilver en absoluut geen goud. Verder heb ik haar nog een minirendier gegeven leuk bij een kerstboom of buiten tafereeltje.    
 
 
 

 
Suzanne heeft voor mij twee leuke borduurwerkjes gemaakt met voor haar een nieuw techniek. Verder heeft ze een heel leuk kralenboompje gemaakt in een mooi versierde pot. Dit alles krijgt natuurlijk weer een leuk plekje in een kersttafereeltje.
 
 
 
 
 
  
We zijn  vanmorgen weer verder gegaan met het Handwerk album uit de DHN...uiteindelijk het laatste half uur lekker geborduurd.....naast het koffiedrinken, tijdschriften kijken en het geklets natuurlijk.  Het schiet nog niet echt op want bij de Holbeinsteek hadden we wat aanvangsproblemen en uithaalwerk.....verder hadden we ons huiswerk beide ook niet gedaan....dus eerst begonnen met uithalen van het werk van de vorige keer. We hebben nu afgesproken om in Januari de voorkant, het album zelf en de eerste twee bladzijden af te hebben......dus het afwerken van dit huiswerk wordt nog vervolgd.
 

12 opmerkingen:

  1. wat leuk zeg die kerstdingen mooi gemaakt allemaal



    groetjes Kitty

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2011-12-13 17:13:13

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke swapjes hebben jullie voor elkaar gemaakt!!

    Volgende keer wel je huiswerk doen hè!?

    door: margrietvanderzee
    margrietvanderzee.punt.nl 2011-12-13 17:58:28

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er heel mooi uit, knap gedaan hoor!
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2011-12-13 18:00:50

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor, lekker veel gedaan vanmorgen...

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2011-12-13 18:45:21

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke cadeautjes hebben julli elkaar gegeven en ook nog gewerkt.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2011-12-13 18:59:42

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke kerstswapjes hebben jullie voor elkaar gemaakt.
    Staks nieuw jaar, nieuwe goede huiswerkvoornemens :-)

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2011-12-13 20:03:36

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was dus weer een gezellige ochtend met mooie swapjes!

    Leuke naam Tuttenkoord! :-)

    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2011-12-13 20:58:49

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jullie zijn ook bezige bijtjes! Gezellig en leuke kerstspulletjes gemaakt!

    door: trompke
    trompke.punt.nl 2011-12-13 21:08:44

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke kerst swab hebben jullie gemaakt.
    En al vast goede voornemens voor het nieuwe jaar lees ik.

    gr, CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2011-12-14 10:55:22

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke cadeautjes hebben jullie elkaar gegeven! Gezellig hoor!
    gr. Kootje

    door: inemini
    inemini.punt.nl 2011-12-14 16:24:07

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig hè, als je iemand hebt om samen mee te knutselen. Leuke swaps hebben jullie gemaakt. Ik vind vooral het borduurseltje op de grond heel erg mooi.

    Groetjes
    Sjoukje

    door: maisondupompier
    maisondupompier.punt.nl 2011-12-15 09:10:33

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie knutsels en gezellig zo samen knutselen.

    door: jody
    jody.punt.nl 2011-12-16 13:21:56

    BeantwoordenVerwijderen