Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 6 december 2012

Het Muizenhuis Sam & Julia

Inspiratie | 20 Oktober 2011 | 23:17:36
 
Gisteren heb  ik het boek  Het Muizenhuis Sam & Julia gekocht nog van een tegoedbon van mijn verjaardag. Dit  boek is bedacht , gemaakt en geschreven door Karina Schaapman. Het Muizenhuis is gemaakt van kartonnen dozen en papier-maché. Het bestaat uit meer dan honderd kamers, gangenstelsels en buitenruimtes. De verhalen die je in het boek leest ontstonden tijden de bouw van dit Muizenhuis. De muisjes Sam en Julia spelen in de verhalen de hoofdrol . 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ik vind het zelf een prachtig boek, vol inspiratie voor de poppenhuisliefhebber met zoveel herkenbare situaties en dingen erin. Voor kinderen is "Het Muizenhuis"   een prachtig voorlees en vertelboek over de avonturen van Sam en Julia. De verhalen zijn door je zelf weer uit te breiden door de levendige en echt aandoende foto's van " Het  Muizenhuis" wat je aanzet om je fantasie en de belevingswereld van Sam en Julia te vertellen....en zo herkenbaar  en om te zetten naar onze eigen wereld!
Dit boek is echt een aanrader......voor jong en oud.
 
 

2 opmerkingen:

  1. Hoi, hoi, Kun jij mij helpen aan een patroon van de muisjes? Ik ben een klein beetje handig en wil ze graag voor mijn zoon maken die nu zelf een huis aan het bouwen is. HG Marion
    door: Marion 2011-11-06 14:31:19

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Marion,

    Ik heb geen patroontjes van de muizen uit dit boek. In het poppenhuisblad Dollhouse Nederland nr50 staan wel patroontjes van andere muizen...is voor een 1:24 huis . Ik weet niet of je dit blad kent anders hier de link voor nabestellingen https://dhnnu.powerweb.com/bestel.html

    Groetjes helma




    door: helma58
    helma58.punt.nl 2011-11-06 16:20:12

    BeantwoordenVerwijderen