Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

dinsdag 4 december 2012

Hanwerkalbum Part 1

Het begin van Handwerkalbum
Het Handwerkalbum | 12 Augustus 2011 | 23:19:55
 
Na het lezen van de Doll House Nederland  met de aankondiging in het Juninummer en het eerste deel van het Handwerkalbum in het Juli nummer van  2011 hebben mijn poppenhuisvriendin Suzanne en ik het idee opgevat om de komende ochtenden die we bij elkaar komen bezig te gaan met dit Handwerkalbum.
De komende   maanden word in de volgende nummers het Handwerkalbum vervolgd.. Een leuke uitdaging waar we de eerste week van Augustus mee zijn begonnen .Het laatste half jaar hadden we wat werkjes samen afgewerkt op onze knutselochtenden maar dit nieuwe onderwerp geeft weer echt een uitdaging aan deze uurtjes van samen bezig zijn.  In Juni hadden we   al even gekeken wat er voor lapjes en stofjes nodig zijn     en of deze in  onze voorraad ook aanwezig waren.  Het zou helemaal  top zijn als alles wat we gaan gebruiken in onze verzameling   van handwerkmateriaal te vinden zou zijn en niet aangeschaft hoeft te worden. Het Handwerkalbum is ontworpen door Dineke van Tilburg en Marianne de Bruijn , beide zijn echte borduurminiaturisten...... dus dit wordt zeker een heel leuk en leerzaam project. 
 
 
 
 
 
Het artikel van het Handwerkalbum is al vele malen gelezen tijdens mijn vakantie in Frankrijk.....dus ik ga goed voorbereid aan de slag. 
 
 
 
 
 
De bedoeling van Het Handwerkalbum is om een aantal Handwerktechnieken te laten zien en te borduren die goed te gebruiken zijn voor onze miniatuur hobby. Van alle technieken worden ook nog twee miniatuurtjes 1:12  beschreven in het poppenhuisblad die je door middel van een bepaalde Hanwerktechniek kan maken.  Elke ochtend die we 1 x in de vier weken bij elkaar komen nemen we één bladzijde met een handwerktechniek  onder handen en maken die bladzijde/geborduurd of versierd stofje verder thuis af. Ook het album zelf, waar we de geborduurde en bewerkte stukjes stof in   plakken ,  gaan we op een ochtend samen maken.      
Ik vind   het idee van het Handwerkalbum   zelf  al zo leuk dat ik het het plan heb opgevat dit album wat kleiner te maken als dat het beschreven staat in de DHN om het album zelf als een 1:12 miniatuurtje te kunnen neerleggen in een toekomst Handwerkwinkel( in de Naaimachinekap)  . Wat is er niet mooier voor een Hanwerkverkoopster 1:12 om zo'n mooi album met borduurtechnieken als voorbeeld of naslagwerk aan de klanten te kunnen laten zien. Ik zie het al voor me liggen op een tafel of toonbank...........Ik hoop dat deze kleinere versie met alle verschillende technieken die komen ook echt verkleind te maken is . Bij de technieken die nu op dit moment al beschreven zijn in de DHN's van  Juli, Augustus  en   September moet dat denk ik geen problemen gaan  opleveren. Ik ga in ieder geval deze uitdaging aan !  
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten