Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 6 december 2012

Beurs Vaassen 2011

Poppenhuis Beurzen | 12 September 2011 | 16:22:27
 
Gisteren was het genieten op de beurs in Vaassen  . Een gezellige beurs , de eerste Poppenhuisbeurs na de zomer  en lekker dichtbij voor mij.... eigenlijk een thuiswedstrijd . Ik ben natuurlijk eerst even naar de kraam van mijn zusje Thea gaan kijken die daar stond als "Webwinkel Minidoor" . Leuk om te zien hoeveel werk ze ervan had gemaakt met de vele workshoppakketjes.
Ik had op mijn lijstje een steenstempel en  Bunka staan. Ik heb natuurlijk ook nog wat dingen gekocht die niet op mijn lijstje stonden...al was het Bunka trouwens nergens op de beurs te vinden, verschillende kramen gevraagd maar nee...ik heb het niet gevonden.
 
Dit is wat ik gekocht heb: een steen stempel, verschillende gipsen miniaturen...er was zoveel keus hier in en het was moeilijk kiezen, drie kleurtjes zijdelint, een oosters schoteltje, servetlijm en wat groen en 2 kleurtjes flowersoft, 2 kleurtjes Venne zijdegaren, een hele dunne zilveren kerstslinger, vijf antieke kantjes , een kraal die je als diabolo kan gebruiken , 2 verschillende soorten knoopjes 3 mm en een Beatrix Potter behangetje. 
 
 
 
 
 
De verschillende gipsen miniaturen even iets dichter bij.
 
 
 
 
 
 
De verrassing van de dag was wel voor mij wat ik vond in de kraam van mijn zusje Thea. De tweede keer dat ik haar kraam even goed bekeek viel mijn oog op een paar kleertjes uit "de oude doos". Dat "oude doos" laat bij mij  altijd belletjes rinkelen dus het was logisch een stap dichterbij te doen...het duurde even een paar tellen maar toen ......gingen er hele grote bellen rinkelen van wat ik daar zag hangen .......het jurkje van mijn popje uit mijn oude kinderpoppenhuis . Dit  poppenhuis heb ik samen met mijn oudste zus voor een Sinterklaas gehad  en was gemaakt door mijn vader en verder ingericht met gekochte spulletjes en ingericht door mijn moeder.  De keuken was mijn terrein met mijn eigen keuken inrichting, de woonkamer beheerde mijn zus. De twee slaapkamers boven waren identiek met dezelfde meubeltjes ingericht dus we hadden ieder ook een slaapkamer.   
Hier even een kleine foto van het poppenhuis uit een 1:12 fotoalbum
 
 
 
 
 
Het popje dat als "de moeder" diende had dit jurkje aan in de keukenkamer..........dus de klik die ik meemaakte was niet zo gek. Het jurkje heeft al een heel lang leven gehad...het heeft mijn zusje Thea overleefd en verschillende nichtjes. 48 jaar mag je toch wel antiek en uit "de oude doos" noemen.....dus daar had Thea wel gelijk in. Er hingen nog een paar kleertjes die ik herkende van andere popjes maar daar voelde ik niets bij....die hadden de kinderpopjes aan en gevoelsmatig heb ik die popjes nooit zo mooi gevonden. Dus die zijn voor de liefhebbers te koop bij Thea...... als ze er nog zijn na gisteren.
Het is gewoon een simpel gehaakt jurkje , wat gekrompen en vervilt maar wat een verrassing dat dit zoveel herinneringen teweeg brengt.  Erg leuk om te hebben bij het keukentje wat ik een paar jaar geleden terugkreeg van mijn zusje. 
 
 
 
 
 
  Mijn beursdag was dus een bijzondere dag!

11 opmerkingen:

  1. leuke dingen heb je aangeschaft



    groetjes Keetje

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2011-09-12 17:07:27

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke dingen allemaal\was gezellig hé
    maar Bunka is dat een beetje wollig en zit dat op een klosje?
    heb namelijk een hele zak gekregen van iemand die er mee stopt
    maar ik weet niet wat je er mee kan doen?
    zoek je een bepaalde kleur?misschien heb ik die dan voor je


    liefs Emma

    door: Emma
    emma15.punt.nl 2011-09-12 17:09:18

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk verhaal. Je hebt ook wel "iets" meer gekocht dan je nodig had. Ik zag op het forum dat er bunka garen werd aangeboden bij Anita Brouwer.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2011-09-12 17:11:24

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel gescoord hoor Helma , en ik meende jou te zien op de rug kant dus.

    groetjes Ellen

    door: ellen3
    ellen3.punt.nl 2011-09-12 17:30:12

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Emma, bunka is draad wat een koordje lijkt en als je aan het begin trekt dat je het uit kan trekken tot een gekrulde draad...je kan er kleedjes van maken , maar ook haar of een baard van een kerstman of een fijn randje mee maken. Ik weet niet of dat is wat jij hebt...ga even bij het Onderhuisje anders bestellen...moet ik even geduld hebben maar wil graag gaan uit proberen...moet ergens nog wat hebben maar kan het niet vinden ....het wordt tijd om op te ruimen.

    groetjes helma

    door: helma58
    helma58.punt.nl 2011-09-12 17:56:27

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke aankopen heb je gedaan. En wat een leuk verhaal over de oude doos. Ja dat is leuk, dan komen er flashbacks! Leuk dat je het nu dan terug hebt.

    groetjes Nicolien

    door: nicoliens
    nicoliens.punt.nl 2011-09-12 20:00:09

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke dingen heb je gekocht :-)
    En wat een ontroerend verhaal.... mooi dat je het nu weer terug hebt! Geniet er maar van! ;-)

    Liefs Jollie

    door: alittlemoreminis
    alittlemoreminis.punt.nl 2011-09-12 20:10:34

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt mooie aankopen gedaan.
    Vooral het oosters schoteltje vind ik erg mooi.

    En dat 1op12 fotoalbum is gaaf zeg !!

    gr. CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2011-09-12 22:00:10

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij hebt mooie aankopen gedaan, je jurkje is wel heel bijzonder.
    groetjes Petra

    door: petranina
    petranina.punt.nl 2011-09-12 23:05:57

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je heb ook lekker gesjopt en een leuk verhaal

    groetjes trui

    door: truispoppenhuis
    truispoppenhuis.punt.nl 2011-09-13 10:56:16

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helma, ik zat vandaag even je favoriete blogs te lezen. Leuk om het verhaal van het jurkje weer terug te lezen! Dit maakt deze hobby zo leuk vind ik ook. Behalve dat je met verschillende materialen bezig bent, kun je je 1:1 ideeën er in kwijt, maar dus ook veel herinneringen. Ik vind niets leuker dan mijn herinneringen om te zetten in nieuwe projecten.
    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen