Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 6 december 2012

Verjaardagsswapjes 2011

Swapjes | 12 Oktober 2011 | 23:50:19
 
Samen met mijn poppenhuisvriendin Suzanne heb ik gisteren onze verjaardagsochtend 2011 gevierd. Mijn verjaardag is al weer een tijdje geleden maar Suzanne was vorige maand nog jarig en gisteren was onze eerste knutselochtend na die tijd.
 
Ik wist al heel lang wat voor verjaardagsswapje ik voor Suzanne zou maken, de grote vraag was of het ook zou gaan lukken. Ik zou voor het eerst een aardig figuurzaagwerkje onderhanden moeten nemen,... dus dat was even afwachten hoe het uit ging pakken.......maar dit idee moest er gewoon komen.
 
En dat kwam zo...In de DHN van januari 2011 stond een beschrijving van een muizenkapstok...Suzanne vond deze erg leuk en heeft het blad mee genomen naar het acticviteitencentrum waar ze heen gaat. Daar was iedereen ook erg enthousiast over de leuke kapstok en ze hebben het patroon omgerekend naar 1:1. Een blinde client heeft het toen uitgezaagd en andere clienten hebben bij de afwerking geholpen. Dit verhaal met foto staat weer in de Dhn van Mei 2011 bij lezers schrijven. Dus ik vond dat er een 1:12 versie voor Suzanne moest komem...zelf geeft het figuurzagen voor haar te veel klachten dus die zou niet door haarzelf gemaakt kunnen worden.
 
En hier is tie dan ..."' de Muizenkapstok"
 
 
 
 

 
Verder had ik op de beurs van Vaassen een poes van gips gezien die sprekend leek op die van Suzanne en ook nog een brood van gips voor haar bakkersinrichting. Ze mag deze twee zelf lekker gaan pimpen., Een hartje die ik nog over had voor haar herfsttafereeeltje en twee printjes van de walnotentaart uit de Dordogne en de  zwaarden om te pimpen.
 
 
 
 
 
 
Van Suzanne kreeg een paar leuke miniatuurtjes voor de toekomst naai/handwerkwinkel en een leuke chique handtas.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Een borduur/naai doosje met schaar, knoopjes , borduurvoorbeelden en garen.
 
 
 
 
 
 
Een breitas met een breiwerkje met verschillende knotjes wol...ik kan zo met breiwerk en al op pad gaan!
 
 
 
 
 
 
De handtas met nog drie klemmen om zelf een paar tassen te maken!
 
Verder hebben we gisteren veel zitten kletsen en wat zitten borduren aan het handwerkalbum. Dit had niet veel resultaat omdat we de Holbeinsteek verkeerd leesden in het patroon...dus beide waren we aan het uithalen...dat is dus huiswerk voor de volgende keer.

12 opmerkingen:

  1. Mooie swapjes, hoor, die muizen kapstok is erg leuk.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2011-10-13 07:40:26

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief dat je voor haar zo'n muizenkapstok hebt gemaakt..en hij is heel goed gelukt!!!
    Rest van de cadeautjes zijn ook erg leuk!!!

    door: margrietvanderzee
    margrietvanderzee.punt.nl 2011-10-13 10:29:59

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kapstok is goed gelukt. Jullie hebben elkaar leuke cadeautjes gegeven.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2011-10-13 11:11:33

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie swapjes hebben jullie elkaar gegeven! De muizenkapstok vind ik erg leuk!
    gr. Kootje

    door: inemini
    inemini.punt.nl 2011-10-13 11:54:38

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuke cadeautjes allemaal, zowel de gemaakte, als de gekregen cadeautjes!

    door: jody
    jody.punt.nl 2011-10-13 12:49:53

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk en gezellig om dat samen te doen en de kapstok is leuk, het art. in de DHN heb ik gelezen.

    groetjes Willy


    door: minimax
    minimax.punt.nl 2011-10-13 13:08:57

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind de muizenkapstok enig en het verhaal erbij erg leuk.
    De andere swapjes zijn ook heel mooi.

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2011-10-13 13:49:20

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kreeg een correctie door van Suzanne....de blinde client heeft de muizenkapstok helemaal gemaakt alleen het zagen is voor hem gedaan... volgen s Suzanne bleven er anders geen vingers over ......sorry verkeerd begrepen Suuz!


    groetjes helma

    door: helma58
    helma58.punt.nl 2011-10-13 22:24:34

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kom ook nog even muizen hier,en genieten van jullie's mooie spulletjes!

    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2011-10-13 23:17:08

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie swapjes Helma. Ik heb het muizenkapstokverhaal destijds ook gelezen. De muizenkapstok is erg leuk geworden.

    Groetjes
    Sjoukje

    door: maisondupompier
    maisondupompier.punt.nl 2011-10-14 08:12:40

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke muizenkapstok. De klemmetje verandert naar chique tasje. Leuke breitas.

    door: lisette1
    lisette1.punt.nl 2011-10-16 09:39:04

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke dingen allemaal!

    Groeten van Paula

    door: jufpaula
    jufpaula.punt.nl 2011-10-17 12:02:27

    BeantwoordenVerwijderen