Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

maandag 17 december 2012

Verjaardagsswapjes OLMC 2012


Midden November was Hennie jarig van de On Line Mini Club...... en ook zij deed mee met de verjaardagsswapjes dit jaar .Ik heb lang nagedacht wat ik voor haar zou maken. Ik had haar al twee keer in een mail gevraagd uit "belangstelling" wat voor kleur de inrichting  haar Boerenerf werd maar op een op ander manier reageerde ze daar niet op.
Toch heb ik een beetje op het Boerenerf voort geborduurd...het borduurwerkje wat ik in gedachten had was wel toepasselijk hiervoor. Het is een patroontje uit DHN nr 7.





Voor het maken van het schilderijlijstje heb ik voor het eerst mijn nieuwe schotelschuurmachine gebruikt ......wat een handig apparaat is dat en je kan heel mooi het verstek erin schuren. Met de plintenkniptang heb je toch vaak bij de dunne latjes dat je het dunne hout wat deukt met het knippen.....en dat blijf je zien.
Het schilderijtje is 2,5 bij ongeveer 4 cm. 

Verder heb ik een historische kalender van Ugchelen verkleind...de uitgave van 2002 die ik nog had liggen. Iets wat bij Hennie past.......Hennie heeft namelijk samen met haar man een aantal jaar op de camping gestaan in Ugchelen dus ze kan hier over meepraten.
Wel heel toevallig dat ik vorige week in het dorpsblad las dat alle uitgaven die in de loop der jaren zijn uitgegeven worden opgeruimd...ze meldde dit nog even om eventuele verzamelaars de gelegenheid te geven om de laatste exemplaren in te slaan.....nou ik ben wel een verzamelaar maar toch even niet.....deze ene is wel genoeg voor mij...met het oorlogsmonument op de voorkant: een bekend punt in Ugchelen.





Hennie heel veel plezier met je cadeautjes!



1 opmerking:

  1. Reacties via poppenhuiskladblogger:

    9 reacties


    Blogger Kitty de Leeuw zei...

    daar zal ze zeker blij mee zijn wat mooi

    17 december 2012 22:37

    Blogger Margriet zei...

    En...past het in het interieur??
    Ik vind het heel mooi gemaakt Helma, ze zal er vast wel blij mee zijn :-)

    18 december 2012 07:49

    Blogger Clari zei...

    dat is mooi gemaakt,....en wat klein !!! Ik denk dat ze daar wel blij mee is.

    gr, CL.

    18 december 2012 13:49

    Blogger Ineke zei...

    Leuke cadeautjes Helma! En blauw is altijd goed toch?

    18 december 2012 15:06

    Blogger Jolinda Koek zei...

    leuke kadootjes Helma, je lijstje is ook super mooi geworden.

    18 december 2012 15:33

    Blogger Nienke zei...

    Dat is wel erg mooi geworden. Gaaf zo'n machientje.
    Groetjes,Nienke.

    19 december 2012 14:59

    Blogger Thea zei...

    Erg leuk Helma. Zeer herkenbaar de foto op de kalender. En die schotelschuurmachine moet ik ook nog hebben....
    Groetjes Thea

    19 december 2012 21:31

    Blogger Jolande zei...

    Heel mooi en knap gemaakt.

    Groetjes van J.

    20 december 2012 11:31

    Blogger Ellen zei...

    Mooi gemaakt met je machine

    21 december 2012 13:43

    BeantwoordenVerwijderen