Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

dinsdag 4 december 2012

Miniverhuizing op de camping

Inspiratie | 10 Augustus 2011 | 12:01:28
 
Voordat ik op vakantie ging naar Frankrijk had ik al netjes allerlei minimaakjes bij elkaar gezocht voor de vakantie: het afmaken van mijn gebreide kerstmannetje, het in elkaar zetten van het lappendekentje van het OLMC, een Peter Rabbit truitje afwerken, een gebreid paashaasje in elkaar zetten en een begin maken voor kleertjes voor het popje met geopereerde ogen. Verder wilde ik beginnen met de Borduurtjes van Paula van de OLMC....dus ik zou me echt niet vervelen , genoeg bij me om lekker aan de mini te gaan. Ook de laatste DHN ging mee om vooral het artikel van het handwerkalbum nog een keer goed door te lezen omdat ik daar na de vakantie samen met een minivriendin aan zou beginnen.
Pas een van de laatste middagen kwam het zo uit dat ik heerlijk even aan de mini zou gaan. Het was niet zo mooi weer om wat te ondernemen dus even in de slaaptent gerommeld om alles voor de dag te halen en even kijken wat ik ook al weer allemaal had mee genomen. Het regende op dat moment dus  het artikel van het handwerkalbum er bij gezocht.
 
 
 

 
Ik was nog maar net begonnen of het werd toch wel wat warm in de tent/slaaptent. Het zonnetje scheen weer dus hup .....alles naar buiten...... lekker in de zon!
 
 
 
 
 
 
Om nog geen 15 minuten later alles weer naar binnen te verhuizen voor een plensbui.....
 
 
 
 
 
Dit alles speelde in een half uur dus de rust was er wel een beetje uit. Het artikel van het handwerkalbum heb ik uitgelezen . Ik had toen zin om met wat nieuws te beginnen en heb het Engelse breipatroontje voor het babypopje erbij gezocht om daarmee te beginnen.....is veel leuker dan dingen afwerken. Het babyjasje daarvan is "een schatje"dus dat moest het begin zijn...maar ja geen Engels woordenboek bij me om een bepaalde breiterm die ik niet eerder in het Engels had gezien te begrijpen. Alle steken werden netjes vooraf uitgelegd maar de steek in de tweede naald dus niet.......balen .... dus geen babyjasje!  
Ik heb toen maar het leesboek" de Quiltclub" gepakt en dat heerlijk uitgelezen....dat kan lekker op vakantie ondanks een miniverhuzing!
 
 

9 opmerkingen:

  1. a het zit deze zomer met het weer een beetje tegen maar je hebt toch heerlijk je boek uit

    groetjes Keetje

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2011-08-10 15:07:48

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Popje met geopereerde ogen ? heb ik iets gemist? nou je hebt je in ieder geval vermaakt tijdens de regenbui,en dat babyjasje krijgen we vast wel een keer te zien! :-)

    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2011-08-10 15:13:33

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is balen, heb je vakantie, moet je van de regen "genieten". Maar fijn dat je je mini spullen mee hebt!

    groetjes Nicolien

    door: nicoliens
    nicoliens.punt.nl 2011-08-10 18:31:56

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Nella...kijk even onder hergebruik...onder het stukje naar de poppendokter dan kan je even bijlezen of je het herinneren.

    groetjes helma

    door: helma58
    helma58.punt.nl 2011-08-10 18:58:07

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De zomer valt idd een beetje in het water. Ik hoop op een mooie nazomer die rond 3 september begint

    Afmaken is altijd het minst leuke werk.....dan kun je beter met wat nieuws beginnen....(wat je ook weer moet afmaken hahahahaha) Maar verder heb je toch wel een leuke vakantie gehad?

    Groetjes
    Sjoukje

    door: maisondupompier
    maisondupompier.punt.nl 2011-08-11 09:40:58

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je had inderdaad leuke werkjes meegenomen. Nou ja, die komen op een dag wel af.....
    Ik hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad!

    Groeten van Paula

    door: jufpaula
    jufpaula.punt.nl 2011-08-11 16:32:10

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb een prima vakantie gehad ...alleen heel toevallig die wisselingen van het weer toen ik net foto's maakte ...wat weer een leuk logje tot gevolg heeft.
    Vier dagen aan deLoire geweest en daarna naar de Dordogne. Naar het Loiredal ga ik zeker terug....prachtig gebied en nog zoveel te ontdekken!


    groetjes helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je ondanks het wisselvallige weer toch zo'n heerlijke vakantie hebt gehad Helma :-) en je mini werkjes komen vanzelf wel een keer af ;-)

    Liefs Jollie

    door: alittlemoreminis
    alittlemoreminis.punt.nl 2011-08-14 10:40:10

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja jammer dat het niet zo wil deze zomer, maar je aankopen in Frankrijk zijn in ieder geval erg leuk!

    Groetjes Jody

    door: jody
    jody.punt.nl 2011-08-14 11:09:57

    BeantwoordenVerwijderen