Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

dinsdag 4 december 2012

Handwerkalbum Part 3

De voorkant is klaar
Het Handwerkalbum | 15 Augustus 2011 | 10:28:58
 
Al kijkend naar de foto's op mijn site kwam ik een paar dagen geleden erachter dat de letter H nog helemaal niet klaar was...ik was een aantal stiksteekjes vergeten aan de rechterpoot van de H. Dat me dat niet eerder was opgevallen.......Ik denk dat ik zo enthousiast aan de buitenzijde wilde beginnen dat ik mijn begingedachte vergeten was ,om de achterkant van het borduurwerkje netjes te houden, dit zou meenemen met het onderste stukje van de H. Dus gisteren eerst de H af gemaakt en toen de buitenrand met  een stiksteekje met metalicgoud van dmc afgemaakt. Dit is een heel dun randje wat je haast niet ziet op de foto maar maakt het net af.Bij het opzoeken van het DMC nummer voor jullie informatie zie ik nu dat het antiqueeffects heet DMC nr E436....het is donkergoud en ik heb het draadje nog een keer extra gesplitst dus de helft van 1 draadje...dit gaat erg makkelijk bij dit metalicborduurgaren. 




Het was de eerste keer dat ik met vliesofix  voor de afwerking werkte maar dat is echt prachtig spul om dingen ergens op te maken. Ik kan me nu goed voorstellen dat dit veel met appliceren wordt gebruikt.
De definitieve grootte wordt nog bijgeknipt als het album gemaakt wordt en dat gebeurd op de volgende knutselochtend op 30 augustus. Ook gaan we dan bezig met stofversieren...de eerste bladzijde van het Handwerkalbum...ruitjesstof met een borduurgaren versieren. Dus wordt dan vervolgd........ 
 

7 opmerkingen:

  1. Het is prachtig geworden Helma!! dat gouden randje geeft het net iets meer extra's... net iets meer af inderdaad.

    Liefs Jollie

    door: alittlemoreminis
    alittlemoreminis.punt.nl 2011-08-15 10:50:58

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben het geheel met Jollie eens! de slagroom op de taart zeg maar! :-)

    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2011-08-15 11:11:14

    BeantwoordenVerwijderen

  3. Het ziet er geweldig uit Helma!
    Maar...oeff....dat is mini.....en een priegelig geduldwerkje!
    Succes met het vervolg!

    Groetjes,Wil

    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2011-08-15 15:05:09

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!!!!!

    Groetjes
    Sjoukje

    door: maisondupompier
    maisondupompier.punt.nl 2011-08-15 20:34:16

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige borduurseltje

    door: lisette1
    lisette1.punt.nl 2011-08-15 20:36:52

    BeantwoordenVerwijderen
  6. echt heel mooi


    groetjes Keetje

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2011-08-15 22:26:02

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er heel mooi uit, staat denk ik ook heel goed op een kussen! Maar ik begrijp dat het voor je handwerkalbum is, veel succes met de volgende bladzijden.
    Miniatuur groetjes

    door: a. bouwman
    kleinevingers.punt.nl 2011-08-17 09:15:42

    BeantwoordenVerwijderen