Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

dinsdag 11 december 2012

Traditional Needelwork in Miniature

Eindelijk gevonden!!!!
Inspiratie | 24 Juli 2012 | 20:59:46
 
In het begin dat ik lid was van de Petite Pointers heb ik een oproepje geplaatst of iemand wist of het boek "Traditional Needlework in Miniature"  by Annelle Ferguson te koop was...nieuw of tweede hands. Dit boek zocht ik al 2 jaar op internet om te kunnen kopen. Ooit gezien in één van de Nederlandse Poppenhuisbladeren en een patroon uit het boek in een Miniaturas .....en altijd spijt gehad het niet aangeschaft te hebben...de reden was dat het nogal prijzig was op dat moment.  Er staan prachtige, uit historisch oogpunt , borduurpatronen in en ook veel geschiedenis hierover . Het boek geeft een weergave van 16th-Century English to 19th-Century American Embroidery. Op dat moment werd er al aangegeven dat er af en toe een tweedehands exemplaar te koop aangeboden werd en dat dit dan vaak gelijk bij de PP gemeld werd. Ik was op dat moment even gerustgesteld dat het boek ooit langs zou komen maar bleef wel wekelijks zoeken hierna of het ergens anders nog te koop was.
Eind Mei kwam er een email langs  van de Petite Pointers dat Annelle Fergusson ( de schrijfster van het boek) zelf van iemand een tweedehands exemplaar kon kopen en wie er belangstelling voor had....nou ik wist niet  hoe snel ik moest zijn  om te reageren. Helemaal blij was ik toen ik het antwoord van Annelle kreeg dat ik het borduurboek van haar kon kopen. Het zou alleen nog even duren voor dat zij het richting Nederland kon versturen omdat ze net vertrok naar the Miniature Guildschool in Castine waar ze een week een workshop zou geven. Nou geduld had ik wel even......
Half juni nam Annelle weer contact met mij op dat , nu ze het boek van de verkoper ontvangen had, ze gezien had dat er iets op het voorblad was geschreven  .... of ik dat erg vond...ze had het ooit gesigneerd voor iemand. Natuurlijk vond ik dit niet erg ...dit is voor mij geschiedenis....ik heb haar gevraagd of ze mijn naam daarbij wilde zetten als tweede eigenaar. Het was voor ons beide nog even schrikken wat de kosten van verzenden waren vanuit Amerika voor zo'n boek...dat was net even duurder dan het boek zelf . maar ik was zo blij dat het Borduurboek mijn kant op kwam dat ik ook ....na even nagedacht te hebben ......dit er voorover had...met als vergelijking dat het boek dan totaal nog goedkoper was dan dat ik het hier vroeger nieuw had gekocht. In de eerste week van July arriveerde het boek.....en nog steeds ben ik erin aan het lezen....het is zo'n mooi borduurboek...dat ik vergeten ben om het hier ook te melden.  Dus nu  ruim twee weken later hier even melding van gemaakt.
 
 
 



 
 
Signering door Annelle
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Eén van mijn nieuwe borduurprojectjes komt uit dit boek...vandaar dat ik zijdegaren moest hebben en ik graag richting Roden naar "het Handwerkatelier" wilde. 
 
 

7 opmerkingen:

  1. Fijn dat je nu toch nog het boek hebt kunnen kopen. Gesigneerd door de schrijfster is natuurlijk helemaal leuk.
    Veel plezier ermee.

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2012-07-24 21:14:34

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ... en dat boek ga je in je eentje zitten lezen....? Kan je niet maken he!
    Wij willen natuurlijk ook mee genieten. Ben benieuwd naar het borduurwerkje wat je hier uit gaat maken.... Of is het een van de pakketjes die je op je verjaardag gekregen heb.
    Groetjes, Thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-07-24 23:27:07

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een mooi boek, goed dat het je toch gelukt is om het in je bezit te krijgen! Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-07-25 08:41:36

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ik heb het boek ook en ik wist niet dat je ernaar op zoek was. Het is inderdaad een schitterend boek en een prachtige aanwinst. groetjes Jody
    door: jody
    jody.punt.nl 2012-07-26 17:14:17

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je het boek hebt gevonden al was het lastige zoektocht.
    Veel plezier er mee.

    groetjes Petra

    door: petranina
    petranina.punt.nl 2012-07-27 00:13:28

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterend boek! Ik kan me voorstellen dat je hier heel blij mee bent.
    Alleen het lezen al is leuk, lijkt me
    Heel veel plezier ermee.

    Groeten van Paula

    door: jufpaula
    jufpaula.punt.nl 2012-07-28 08:27:40

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een schitterrend boek heel veel plezier hiermee groetjes Kitty
    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2012-07-28 12:33:05

    BeantwoordenVerwijderen