Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 13 december 2012

Workshop Zweedse Kerstboom a la Helma

On Line Mini Club | 13 November 2012 | 22:44:42
 
Vanavond heb ik   bij de Online Miniclub de workshop Zweedse kerstboom naar een idee van
 Joann Swanson gegeven.  De inspiratie voor deze kerstboom kwam vorig jaar na het zien van haar kerstboom op internet en het zien van Stickerband in de vorm van kleine kerstballen. Ik was al op zoek naar een leuk idee voor een kerstswapje voor mijn poppenhuisvriendin  en ja de inspiratie vierde hoogtij op dat moment. Er werd een Zweedse kerstboom a la Helma gemaakt. Na het zien van de foto van mijn kerstboom wilde de OLMC leden die ook graag maken en   het is nu nog een paar weken en dan breekt de Kersttijd weer aan........ dus een goed moment voor de Novemberworkshop. Onze Decemberavond hebben we namelijk  gereserveerd voor de Secret Santa swap.
In september heb ik de Kerstboom nog een keer gemaakt en gelijk foto's van iedere fase gemaakt en de beschrijving opgeschreven. Daarna werden de workshoppakketjes gemaakt en de meest daarvan kon ik uitdelen op de ontmoetingsdag in Oktober.....21 workshoppaktjes was het resultaat.





En dit moet het resultaat worden als de workshop klaar is.


 


Ik ben benieuwd hoeveel verschillende variaties hierop volgen.


En natuurlijk mijn dank aan Joann Swanson die hier toestemmig voor gaf.


8 opmerkingen:

  1. Je workshop was heel leuk Helma,
    de variatie's zullen binnenkort wel te zien zijn


    gr Thea

    door: theasminisnest
    theasminisnest.punt.nl 2012-11-14 07:46:57

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk kerstboompje. Ben benieuwd naar alle verschillende boompjes. Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-11-14 09:16:23

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi kerstboompje.

    En wat een werk om daar 21 workshopjes van te maken.

    gr, CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2012-11-14 09:29:06

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een leuke boom !
    Maar wat een klus om al die pakketjes te maken......

    Groetjes,Wil

    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2012-11-14 09:45:26

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke workshop is dat, en op tijd.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2012-11-14 10:05:46

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja een hele leuke workshop, ik ga het zo snel mogelijk af maken. Ook je (nagekomen) cadeautjes zijn mooi, lekker verwend hè? groetjes Jody
    door: jody
    jody.punt.nl 2012-11-14 13:31:51

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vanavond gaan bij mij de ballen de boom in!

    Dank je voor de leuke workshop Helma!

    Groetjes, Thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-11-14 20:08:24

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben mee bezig met verven de kerstballen.

    door: lisette1
    lisette1.punt.nl 2012-11-14 20:12:04

    BeantwoordenVerwijderen