Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zaterdag 8 december 2012

Knutsel van de Maand Februari 2012

Een Telraam
Knutsel van de Maand | 29 Februari 2012 | 22:19:07
 
Het is op de valreep dat ik jullie mijn knutsel van de maand Februari kan laten zien. Gelukkig heeft deze maand dit jaar een dagje extra want die had ik echt nodig.
 
De opdracht deze maand was:
Maak een knutsel van blik ( of een cupje van een waxinelichtje), hout, ijzer(draad) en kralen.
Je mag hieraan 1 à 2 materialen weg laten en 1 materiaal vervangen of toevoegen.
 
Ik vond het deze maand een lastige opdracht...eigenlijk mijn eigen schuld omdat ik uit ging van het gebruik van een waxinecupje bij de opdracht...dus peinzen wat daarmee gemaakt kon worden.
Gisteravond op mijn moeders verjaardag heb ik er nog met Thea over gehad dat ik nog geen knutsel van de maand gefabriceerd had...Thea beaamde dat het ook een lastige opdracht was deze maand dus zij ook niet.
Thuisgekomen rond half 11 heb ik   toch weer even naar de opdracht gekeken voor de mogelijkheden ( kon het niet uitstaan dat ik geen idee ervoor had)...dus ik ben gaan afstrepen van materialen.  Bij het  waxinecupje eraf te doen  , hou je  ijzerdraad, hout en kralen over.....en wat de hele maand geen inspiratie gaf was het nu ineens pats boem .......er kwam in mijn gedachte een Telraam. Gelijk even op afbeeldingen gezocht op internet en ik  kwam een oud schooltelraampje tegen uit de vijftiger jaren die ik nu nagemaakt hebt.
Ik heb voor het Telraampje gebruikt : een koffieroerhoutje van de Ikea uit Delft, ijzerdraad om bloemetjes mee te maken en kleine kraaltjes uit mijn pas gekregen bakje kralen van mijn ouders.
En dit is het resultaat na gisteravond het hout op maat te hebben gemaakt en licht te schuren en vandaag het hout te hebben afgelakt met blanke nagellak, gaatjes er in gepriemd voor de ijzerdraadjes  en het ijzerdraad voorzien van de minikraaltjes. Het telraampje is wat bijgekleurd met Distress Ink Antiek linen om het een wat ouder uiterlijk te geven.
 
 
 

 
Het  telraampje is 2,8 cm breed en de twee rijen kraaltjes staan schuin boven elkaar . Tot mijn zoons verbazing kunnen de kraaltjes  zelfs één voor één verschuiven.
 
Dus 1  + 1 = 2  ?
 

16 opmerkingen:

  1. 1+1 is van mij voor jou een 10 :-) Helma zo leuk!!!!!!!!!

    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2012-02-29 22:59:16

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Helma, wat leuk en met veel geduld gemaakt groet van Sija

    door: sijaspuntlog
    sijaspuntlog.punt.nl 2012-03-01 09:07:38

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja de ideeën komen op gek mogelijkste momenten hihi hij is mooi



    groetjes Kitty

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2012-03-01 10:44:00

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie geworden dus.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2012-03-01 11:15:48

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe simpel hé,........En daar moet je dan een hele maand over nadenken.

    Maar het is goed gevonden,.......ik kreeg weer niet een goed iedee deze maand.
    Het was ook een moeilijke.

    gr, CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2012-03-01 11:24:45

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk verzonnen zo, Helma, knap zo op het laatste moment! Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-03-01 11:29:00

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ondanks (of dankzij...) al het peinzen is het een heel leuke KvdM geworden Helma!
    gr. Kootje


    door: inemini
    inemini.punt.nl 2012-03-01 16:14:56

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is "Last but not least" Helma!
    Applaus !!!

    Groetjes,Wil

    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2012-03-01 17:38:24

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helma,
    Het is wel een latertje voor je geworden dinsdagavond, maar een heel leuk resultaat,
    Waarom hebben we hier met z'n allen niet eerder aangedacht. Ik bleef echt hangen op het waxinecup houdertje!

    Leuk hoor!
    Thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-03-01 18:28:06

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel geniaal bedacht!!! En prachtig gemaakt Helma :-)

    Liefs Jollie

    door: alittlemoreminis
    alittlemoreminis.punt.nl 2012-03-01 19:54:22

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig leuk idee.

    groetjes Nicolien

    door: nicoliensscrapcreas
    nicoliensscrapcreas.punt.nl 2012-03-02 08:16:05

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk mini rekenrekje, helemaal net echt , maar niet echt uit de jaren 50 .....ik gebruik dit rekje nu nog steeds in mijn groep 3...20 krallen , waarvan op elke rij 5 rode en 5 witte staan....sommen kan je hiermee maken tot 20 :)

    Dank je voor het laten zien .....

    Jacqueline

    door: Jacqueline Kornalijnslijper 2012-03-02 22:46:35

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is juist erg leuke knutsel!!

    door: lisette1
    lisette1.punt.nl 2012-03-04 22:58:16

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind hem hartstikke goed bedacht en heel leuk om te zien.

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2012-03-05 15:02:06

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige februariknutsel Helma. Heel goed bedacht en gemaakt.

    Groetjes
    Sjoukje

    door: maisondupompier
    maisondupompier.punt.nl 2012-03-08 10:18:14

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel leuk hoor
    groetjes Marja

    door: mijnhambleton
    mijnhambleton.punt.nl 2012-03-09 22:00:00

    BeantwoordenVerwijderen