Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 9 december 2012

Een inspirerende dag!

Inspiratie | 06 Mei 2012 | 22:07:34
 
Van de week ben ik op bezoek geweest bij Jody.......we hadden hier al eerder over gehad maar het kwam er maar niet van. Omdat Jody nu al een  tijd niet mee kon doen met de On Line Mini Club heb ik gezellig met haar een afspraak gemaakt om bij haar op de koffie te komen ....... nou ja de  koffie werd dus ook de thee!
Deze afspraak kwam goed uit want ook alle enveloppen  als attentie van het OLMC konden mooi mee genomen worden .....een heuse verrassing voor haar!  Veel leden hadden een kaart met of zonder een kleine attentie meegegeven aan mij om haar een hart onder de riem te steken. 
 
 
 
 
 
 
Ik had zelf voor Jody een vaasje gemaakt van een kraal en een Bindels ornamentje en een antieke Bijbel kalender uit 1897 die ik een tijd geleden tegenkwam op internet. Het visitekaartje van een plaatselijke kunstenares van één van haar schilderijen heb ik op Koninginnedag gekocht op de kunstmarkt in mijn woonplaats. Het past helemaal bij één van de onderwerpen van een kijkbak van Jody.
 
 
 

 
Het werd voor mij een dag vol inspiratie want Jody heeft een hele mooie verzameling grote en kleine huizen, kijkkasten en miniaturen....ik vond het net een klein museumpje ...er was zoveel te zien. Ik heb echt genoten deze dag!
 
S'middags na het eten zijn we nog even aan het knutselen gegaan om een begin te maken met een Stokroos.
Een heel leuk idee van Jody want die wilde ik nog steeds een keer maken. We hebben samen gekozen voor de blaadjes uit de workshop stokroos van Sun en de bloemen worden gemaakt volgens het patroon Stokrozen uit de P en M 72.
In het voorbereidende knipwerk ging nog behoorlijk veel tijd  zitten maar ja we hebben ondertussen ook aardig gekletst met elkaar.
 
 
 
 
 
 
 Het was zo theetijd en daarna tijd om naar huis te gaan. Alle materialen  zijn meegenomen naar huis waar ik zelf verder mag werken aan de stokroos. Ik heb al wel gezien dat dit zeker niet in één middagje miniaturen klaar is.
 
Jody ,ik kijk terug op een  hele gezellige en inspirerende dag . Dank je wel !
 
 

1 opmerking:

  1. Leuk verslag Helma, ik kan me voorstellen dat het een hele gezellige inspirerende dag is geweest.!

    Thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-05-06 23:06:33

    BeantwoordenVerwijderen