Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 6 december 2012

Kladblogdag 1 Oktober 2011

Inspiratie | 04 Oktober 2011 | 22:20:28
 
Zaterdag 1 oktober  ben ik op weg gegaan met 2 appeltaarten en een verzameling hartjes richting Veenendaal ....op naar mijn tweede kladblogdag! Kitty had samen met Nol een gezellig onderkomen geregeld in het buurthuis Samsam. Het was weer een warm welkom met iedereen en leuk om elkaar weer in levende lijve te ontmoeten.




De laatste paar weken was ik tussendoor al druk bezig geweest met de  hartjes te maken. De luxaflex in de nieuwe woning van mijn zoon was in hoogte ingekort waardoor er luxaflexstroken over waren en eigenlijk in de weg lagen. In eerstre instantie was mijn idee opruimen en gelijk weggooien die stroken want wat doe je er nog mee. Opeens had ik in de gaten dat het wat bol stond en zo kwam een hartje als hanger in beeld. Fairylace en bunka besteld bij het Onderhuisje ,Flowersoft in Vaassen gekocht, kralen en zijdelint erbij gezocht en toen hartjes knippen uit de stroken luxaflex( gewoon met een keukenschaar) en versieren met het kant bunka kralen, strikjes etc. Leuk om je fantasie met allelei tinten uit te werken zodat iedereen een voor haar of hem passend hartje zou kunnen uitzoeken.




Ze werden  onder het koffiedrinken uitgedeeld als welkomst cadeautje.
De hartjes met flowersoft, de lavendelkleur en de hartjes met een voetje, schelpje en een strikje van zijdelint hadden afgelopen zaterdag de meeste belangstelling
Ook andere kladbloggers waren thuis druk geweest om elkaar te verrassen met een welkomstcadeautje dus na de eerste ronde koffie was het een pakjesfestijn van miniaturen op de tafel voor ons. We zijn ontzettend verwend door elkaar. Ik heb er thuis even een foto van gemaakt.




Een frans rekje met de eifeltoren van Margriet, een heel leuk uitklapbaar kerstdoosje met materiaal om zelf een mini kerstboom te maken en te versieren van Lisette, een workshoppakketje klaprozen van Hanny, een flesje met champagne van Klara , een leuke schaap/koehanger van Aurora, een prachtig fijn gehaakt kleedje van Kootje, een gebreid miniclowntje van Nella, Van Sjoukje een maritiem kussentje, een archiefdoosje van Thea en van Jody een gevuld kersttasje met knutselmaterialen ...wat daar in zat zie je op de foto hieronder




Het blijkt na het zien van andere foto's van de kladblogdag dat ik het gekleurde papier van Kitty gemist heb....zeker druk greweest met de hartjes uitdelen op dat moment. 


Na de welkomstcadeautjes was het de beurt aan het verdelen van de pakketswapjes. Hier kon je je van te voren voor op geven. Zelf heb ik er niet aan mee gedaan omdat k nog zoveel,.ook de pakketswapjes van vorig jaar , nog af moet maken. Maar diegene die wel mee deden keken enthousiast naar de verzameling enveloppen en zakjes die ze in hun handen kregen.









 

 



Trui en Thea hadden door dat ze gefotgrafeerd werden en wilde ook nog een keer goed op de foto:




Volgens mij is dat wel gelukt , dames!
Toen was het de beurt aan Wil, zelf niet aanwezig, maar ze had er wel voor gezorgd dat er via via een grote hoeveelheid hout, fineer, rietjes en andermateriaal voorhanden was en dat iedereen daar in mocht graaien....er was door haar al gewaarschuwd om een plastic zak mee te nemen.


 


Zoals je ziet Wil ...graaien werd er zeker gedaan. ....wat een mooi fineer en ander materialen.
Ik heb vooral naar het fineer gekeken, altijd al een keer iets uit willen proberen maar nooit fineer voorhanden. Dank je wel Wil we gaan het is proberen...dit is wat ik zelf uitgezocht hebt uit je stapel.




Ook Nella had nog wat waardeloos materiaal mee genomen...een scheermesjeshouder leek mij wel handig om als kaarten of kranten houder om te toveren voor in het toekomst boekwinkeltje. De twee rubberen rubby's heb ik bij Nella gekocht...bijna de laatste.....


 
 
En toen was het tijd om ook wat te eten...wat zullen we is nemen....keus genoeg!


 
  

en ook even tijd om alle mooie werkstukken te bekijken





 
 

Even voor Chocosmoel Achtarm een foto genomen van zijn neven en nichten


 


 

 







 




















Zie je wat er in het bad is gekropen...de knutselvan de maand april 2011 van Nella..........
Sjoukje.... rara hoe kan dit?
Rond half twee werd het tijd voor de workshop van Lisette...we gingen een prachtig tuintafeltje maken.
Het voorbeeld zie je in dit kijkkastje van Lisette staan: 

  
Lisette legde het  duidelijk uit zodat het goed te volgen was


 


Gaatjes boren met de dremel tijdens de workshop...Kootje kijkt de kunst goed af en heeft daarna ...alle gaatjes zelf geboord!

 


Mijn tuintafeltje zaterdagmiddag ...de ongeschuurde versie.
Van het weekend toch even het bijschuren van het tafeltje opgepakt en dit is het resultaat:


 


Nu nog verder afwerken.......
Na het maken van het tuintafeltje was er nog de mogelijkheid om met de door Lisette meegebrachte materialen bloemtjes te maken...de meesten hielden het voor gezien maar waren wel nieuwsgierig naar bepaalde technieken van de bloemen en de kransjes . Lisette was druk aan het uitleggen hoe je zo iets maakt.




Ook werden er nog stofjes uitgedeeld voor diegene die daar belangstelling voor hadden..Nou ik kan daar echt niet genoeg van hebben dus van alle bruikbare stofjes een klein stukje afgeknip!


 


De klok gaf rond die tijd vier uur aan en werd het tijd om naar huis te gaan...alles bijelkaar zoeken en inpakken, iedereen gedag zeggen.......
Met een auto vol geladen reed ik dromerig en nagenietend naar huis....een geweldige mooie  dag ,een gevoel wat nog in de lucht hangt!
Heel erg bedankt allemaal!


14 opmerkingen:

  1. Wat een hoop foto's en een leuk verslag. Jullie hebben duidelijk een leuke dag gehad.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2011-10-04 22:36:06

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En nog meer leuke foto's met een leuk verslag.

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2011-10-05 08:43:54

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verslag en leuke foto's Helma !
    Mooie hartjes heb je gemaakt!


    Groetjes,Wil

    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2011-10-05 09:56:52

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super.....nog meer foto's

    door: margrietvanderzee
    margrietvanderzee.punt.nl 2011-10-05 10:38:30

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En je hartje hangt al in de lavendelwinkel.....aan mijn eigen kapstokje...helemaal goed dus

    door: margrietvanderzee
    margrietvanderzee.punt.nl 2011-10-05 10:39:13

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nagenieten is dit, jouw verslag! Mooie foto's ook trouwens.

    Markus heeft zijn hartje in de auto gehangen.... geen idee eigenlijk waarom. Ik heb die van mij in de kerstkijkbak gedaan.
    Leuk te lezen dat je ze maakte van een rest luxaflex (zie je wel dat je NIETS moet weggooien....) Het kant er omheen is prachtig!



    door: Mincka
    acknim.punt.nl 2011-10-05 11:57:38

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te lezen dat de hartjes al een plekje hebben gevonden!

    groetjes helma

    door: helma58
    helma58.punt.nl 2011-10-05 13:13:28

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo te zien is het een super leuke dag geweest en er zijn heel mooie dingen uitgedeeld., leuk om mee te mogen genieten door alle foto,s.

    groetjes Willy

    door: minimax
    minimax.punt.nl 2011-10-05 15:44:04

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog meer foto`s..leuk!! Mooi tafel.
    Je hartje hangt al aan de kapstok. Zal van deze week een foto maken.

    door: lisette1
    lisette1.punt.nl 2011-10-05 16:51:41

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om weer mee te genieten van je verslag, wat een mooie foto's ook weer :-)
    En je hartjes zijn zooo leuk! Goed bedacht hoor om ze van de luxaflex te maken en vervolgens met kant en zo te versieren.

    Liefs Jollie

    door: alittlemoreminis
    alittlemoreminis.punt.nl 2011-10-05 20:32:31

    BeantwoordenVerwijderen
  11. als goed is heb je mijn mailadres als je mij jouw adres mailt stuur ik ze alsnog op je kan er zulke leuke dingen meedoen


    leuk verslag groetejs Kitty

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2011-10-05 22:18:57

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk verslag Helma en foto's kijken blijft altijd leuk! Goed idee M-tje om het hartje aan je kapstok te hangen, ik heb (natuurlijk...) een blauwe uitgezocht dus dat past goed!
    gr. Kootje

    door: inemini
    inemini.punt.nl 2011-10-06 11:46:07

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke foto's en verslag en jouw hartjes waren ook erg mooi!

    door: jody
    jody.punt.nl 2011-10-06 13:48:35

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is wat Mincka zegt ,,Nagenieten" heerlijk! Ik heb op mijn salontafel een zilverkleurig dienblad,daar ligt een geurzakje op, en daar weer op, jou hartje,dus ik kijk er de hele dag tegen aan! :-) gezellie!

    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2011-10-06 16:11:27

    BeantwoordenVerwijderen