Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 2 december 2012

Markthuisje Part 7

Pleisterwerk geverfd
Markthuisjes | 18 April 2011 | 22:48:12
 
Vorige week heb ik zoals ik schreef het houtwerk van het front van het Markthuisje geschilderd.   Alles wat wit ( Satin Cream) geschilderd moet worden aan de voorkant is nu klaar. De groene kleur er op zetten is wat moeilijker ...wat doe je nu wel en niet groen bij het raam en de deuren. Ik heb bij het raam boven al een paar keer het anders geprobeerd te verven....en ook weer alles teruggedraaid ........want ik ben er nog niet helemaal uit! Vandaar dat je nog twee kale deuren ziet en één raampje zonder groene raamlatten....nog even verder denken en uitproberen.
Wel heb ik het pleisterwerk een kleur gegeven   een lichte kleur chocoladebruin. Na de eerste verfbeurt dacht ik echt dat het niks zou worden. Het pleisterwerk zat vol kwaststrepen en het de verf dekte niet overal gelijk........... maar het is uiteindelijk na de derde poging helemaal naar mijn zin geworden.





         
 

1 opmerking:

  1. Eerdere reactie:
    Helma,
    Erg leuk geworden hoor,
    Ik neem aan dat je twijfelt over de groene kleur. Om eerlijk te zijn vind ik het satijnwitte in zijn geheel ook wel erg leuk staan. Rustig, past wel bij je.
    Verf de deuren ook maar in deze kleur, dat kan best.
    Thea

    door: Thea van Hasselt
    thea65.punt.nl 2011-04-19 19:13:57

    BeantwoordenVerwijderen