Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 13 december 2012

Minibolletjes wol

Cadeautjes | 07 Oktober 2012 | 22:18:20
 
Vorige week zaterdag kwam mijn zoon thuis van een middag auto wassen om geld in te zamelen voor een project in Kenia  van GBYH. Het project is opgezet door mijn vriendin Ria en dit jaar wordt geld ingezameld voor een schoolgebouw  in Kitale ,Wilde Ganzen verdubbelt het bedrag wat ingezameld wordt.
Hij kwam thuis en stopte mij 7  minibolletjes wol in mijn handen...Van Ria zei hij: die had ze gezien in een wolwinkeltje toen ze een dag met haar weefkring op stap was geweest. Wat een verrassing !
De mini bolletjes wol deden haar denken aan mijn  poppenhuizenhobby. Zo leuk om te zien die kleine bolletjes  .......ik denk dat er net een paar sokjes voor kleine kinderen 1: 1 uit kan worden gebreid.




Mijn eerste ingeving is om er "tig" warme  wintermutsen en sjaals  1 :12 van te breien. Misschien gecombineerd met een effen kleurtje Vennegaren.
Ik heb op internet gezocht met wat voor voor naalden deze wol gebreid moet worden....2 tot2,5. ....dat is wel wat grover als 0,8 of 1...dat wordt een hoop steekjes meerderen als  ik het wil afwisselen met het Vennegaren .
Verder kwam een warme deken ook nog in me op.........wie heeft nog meer ideeën voor 1:12?
Het zal eerst wat uitproberen worden maar dat is niet erg... het is voor mij een  uitdaging om iets leuks van deze wol te breien.
Ik ben benieuwd.....
PS: Wil je meer over het project  in Kenia lezen dan kan dit op de site van GBYH

6 opmerkingen:

  1. Lief als iemand zo meedenktet je hobby!
    Ben benieuwd wat voor moois je er mee gaat maken!

    door: margrietvanderzee
    margrietvanderzee.punt.nl 2012-10-08 08:48:57

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien wel leuk om sneeuwpopjes van een warme muts en sjaal te voorzien? lijkt me het garen wel geschikt voor.
    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2012-10-08 08:56:02

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief om die bolletjes aan jou te geven. Je hebt zelf al leuke ideeën genoeg.
    Groetjes, Nienke.

    door: 2012-10-08 10:27:43

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk gebaar en een mooi project groetjes Kitty
    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2012-10-08 10:43:49

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helma, zou het ook mogelijk zijn om draad te splitsen? Zal niet gemakkelijk gaan, maar ik denk dat je dan beter met 1-1,25 mm naalden uit de voeten kan....
    Wat leuk van Ria dat ze aan je gedacht heeft trouwens.

    Groetjes, Thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-10-08 11:40:35

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij heb je allang een ideetje in je hoofd, lekker warme sokken of uggs met een gebreide schacht of zo. Groetjes, Jolinda.
    door: Jolinda
    jolinda2000 2012-10-09 11:12:14

    BeantwoordenVerwijderen