Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

dinsdag 11 december 2012

Markthuisje Part 13

Het stenen front
Markthuisjes | 13 Juli 2012 | 21:18:25
 
Het is hier deze week   de eerste week van mijn zomervakantie en omdat ik niet echt op vakantie ga heb ik wel wat leuke dingen ingepland voor deze drie weken. Ik heb afgelopen dinsdag een workshop "bewerken stenen front " gevolgd  bij Atelier "Eenoptwaalf" waar ik ook de drie Markthuisjes gekocht heb. Het gaat dan om het markthuisje wat   ingericht gaat worden als een boekenwinkeltje  want dit front heeft   namelijk ingefreesde steentjes. Nu al een jaar staat dit Markthuisje kaal op de kast dus hoog tijd  dat daar verandering in kwam.  Nog even als herinnering......zo zag het Markthuisje   voor dinsdag eruit:
 


 
 
Na een dag  van veel schilderen en voegen was dit het resultaat aan het eind van de workshopdag:
 
 
 
 
 
 
Bij thuiskomst heb ik nog meer foto's kunnen nemen met alle versieringen op de goed plaats.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zoals je kan zien is alleen het front nog maar ingevoegd...de zijkanten   invoegen is huiswerk voor in mijn vakantie.
 
 
 
 
 
 
Ook de antiek witte steenranden moeten   nu na het voegen nog een wat helderder kleur krijgen. En de deuren, ramen  ,dakkapel en versieringen wachten   nog op een   stevige verfbeurt. Dus ondanks mijn vakantie werk aan de winkel....wel werk maar ontspannen en  in eigen tempo !  
 

11 opmerkingen:

  1. Nooouuuu, Helma, ik vind dit al super!!! Jij hebt een mooi projektje zo in je vakantie. Wij zijn nu ook op vakantie, heb vandaag geknutseld, laat ik over een week of Tigg zien, maar ik ben heel benieuwd naar jouw werkjes. Maarrreh..... Ik wil niet moeilijk doen, waar blijft je borduursel? ( het is al de dertiende, haha). Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-07-13 22:39:09

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus jij bent in afwachting van borduursels.....het is hier vakantie dus borduursels ook....10 augustus ben je de eerste!

    groetjes helma

    door: helma58
    helma58.punt.nl 2012-07-13 22:45:11

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè, wat flauw nou, ik ben zo benieuwd!
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-07-13 23:05:55

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je gaat er iets heel moois van maken. Dat kan je nu al zien. Gaaf hoor.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2012-07-13 23:26:22

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helma,
    Wat heb je dit weer mooi gedaan, vooral die horizontale kleur verschillen zijn erg leuk. Ik wil het zondag even van dichtbij zien hoor! Maken we tijd voor....

    En ik miste inderdaad ook je borduurwerk op de 10e, maar je die dag inderdaad wel wat anders aan je hoofd. Ben benieuwd hoe de kozijnen en deuren geverfd worden?

    Groet, Thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-07-13 23:37:11

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er heel mooi uit en heerlijk om meer tijd te hebben voor de knutsels.

    groetjes Willy

    door: minimax
    minimax.punt.nl 2012-07-14 12:04:25

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een leuk en mooi begin van je vakantie.

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2012-07-14 14:12:15

    BeantwoordenVerwijderen

  8. Wat mooi Helma! veel (vakantie) succes verder!
    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2012-07-14 18:42:36

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dat is een leuk vakantie-project, de gevel is in iedergeval al
    erg mooi geworden.
    veel plezier in je vakantie.

    Marjan

    door: marjansminiaturen
    marjansminiaturen.punt.nl 2012-07-14 20:15:13

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat wordt een prachtig winkeltje Helma, leuk project! groetjes Jody
    door: jody
    jody.punt.nl 2012-07-16 13:57:02

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat word een mooi winkeltje.
    Leuk om dat als vakantie projekt te hebben.

    gr, CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2012-07-17 14:30:08

    BeantwoordenVerwijderen