Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 9 december 2012

Verjaardagsswapje Marianne OLMC 2012

Swapjes | 15 April 2012 | 23:05:24
 
Enkele leden van de   On Line Mini Club  maken dit jaar een verjaardagsswapje voor elkaar. Van de week was de eerste verjaardag en wel van Marianne. Marianne schreef dat ze van romantisch, vintage en brocante hield en dat ze met alles blij zou zijn. Ik had al even op haar site gekeken maar daar stond niet duidelijk een inrichting op  dus eerste paasdag besloten om voor haar een kussentje te maken. Een kussentje in één of ander tafereeltje komt altijd van pas!  De  voorkant is geborduurd met haar voorletter en de achterkant is gemaakt met een romantisch stofje zodat ze zelf kan  kiezen wat ze het leukste vind. Het monogram is een ontwerp van Sue   Cook uit een borduurboek waar allerlei alfabetten in staan.
 
 
 
  
 
Het kussentjes is   4cm bij 4 cm en geborduurd op 28 count borduurlinnen. De achterkant is van het stofje gemaakt wat je op de foto ziet.
Eerste paasdag ben ik begonnen met borduren en ik heb s' avonds verder het kussentje   in elkaar genaaid en afgewerkt met het picotrandje. Omdat ik mij net dat weekend had aangesloten bij de Engelstalige site de Petitpointers zweeft dit kussentje nog steeds als "a pillow in a hurry" in mijn gedachten maar ...al vind ik het zelf ...met een heel leuk resultaat.
Marianne   nogmaals van harte gefeliciteerd en heel veel plezier met je cadeautje!  
 
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Helma, erg leuk geworden hoor!
    Ook het lapje past er goed bij!

    Groetjes, Thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-04-15 23:37:01

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is zeker een leuk kussentje! Mooi stofje ook, en kussentjes komen altijd wel van pas. Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-04-16 09:14:53

    BeantwoordenVerwijderen