Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

woensdag 12 december 2012

Verjaardagsswapjes 2012 OLMC

Swapjes | 27 Augustus 2012 | 23:14:57
 
Vandaag is Marjo jarig van de On Line Mini Club.   Van Hartelijk gefeliciteerd!   Ook voor Marjo werd dit jaar een verjaardagsswapje gemaakt  .....Marjo vroeg iets fijns en kleins voor één van haar lopende projecten. Ik heb even goed moeten nadenken   wat voor "kleins en fijns "ik zou maken. Marjo heeft zelf namelijk al zoveel mooie dingen gemaakt. Uiteindelijk viel mijn oog op een geborduurd tasje uit één van de laatste DHN's, een patroon van   Marianne de Bruin.  Eerst natuurlijk even gecontroleerd op haar site of ze deze zelf al niet had gemaakt  ......en nee dat was niet het geval......Dus aan de slag gegaan op 40 count zijdegaas   met 1 draadje  DMC met petitpoints over 1 draadje met zwart DMC garen...het is maar goed dat ik een loep met daglichtlamp tot mijn beschikking heb....zonder lamp was het voor mij niet te doen namelijk deze zwarte borduursteekjes. Het was de eerste keer dat ik op 40 count ( 16 draadjes per cm) zijdegaas geborduurd heb en daarom moest ik even wennen aan de tentstitch ipv halve kruisjes  . ( voor de niet borduursters onder ons ...het verschil tussen deze steken  is   ieder op een verschillende manier in te steken in  het zijdegaas waarbij je   bij de tentstitch een betere dekking krijgt van het zijde gaas, tent stitch kost wel meer borduurgaren maar bedekt het zijdegaas dus beter) Maar deze nieuwe techniek voor mij  was een leuke uitdaging en achteraf een goede oefening.
 


 
  
Hier even een tussenstand toen het zwarte gedeelte van het borduurwerk klaar was. Ik zag pas later op de foto aan mijn handschrift   (40 count)  dat ik de achterzijde van het borduurwerk gefotografeerd had...... maar ja het is goed te bekijken   en ziet er prima uit....dat de voorkant  nog mooier is moet je er maar bij bedenken. Een tip voor borduursters om zijde gaas ( hier een stukje van 5 bij 5 cm) in te klemmen in een correspondentiekaart,   deze dubbelvouwen ,een vierkantje eruit snijden , zijdegaas met tacky er tussen lijmen en een leuk sierrandje met je naaimachine rondom stikken voor de stevigheid...werkt prima!
 
Het medaillon was echt leuk om te borduren...je ziet het borduurwerkje groeien dus dat was eigenlijk in een dag klaar...vorige week woensdag heb ik hier aan gewerkt en 's avonds het tasje in elkaar genaaid , gekeerd en voorzien van ornamentjes en een kettinkje. Dit is zeker een miniatuurtje om nog een keer te maken!    Het resultaat is erg leuk om te zien en het is een leuk miniatuurtje om ergens neer te leggen of op te hangen in de 1:12 wereld.
 
 
 
 
  
 
Het geborduurde tasje is ongeveer 2 cm bij 2cm en dat kan je goed zien op de volgende foto.
 
 
 
  
 
Marjo   heeft ondertussen het cadeautje  ontvangen en uitgepakt. Heel veel plezier met dit tasje Marjo!  
 


11 opmerkingen:

  1. Zo, wat een mooi tasje. Ik vind ze 1:1 ook heel erg leuk trouwens. Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-08-28 08:58:20

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een erg mooi tasje geworden Helma!

    Ik heb in mijn vakantie ook geborduurd....maar niet zo fijntjes, dat is me echt teveel gepriegel

    door: margrietvanderzee
    margrietvanderzee.punt.nl 2012-08-28 09:31:25

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In een woord prachtig, Helma.
    Wat heb je het mooi geborduurd en afgewerkt.
    Ik heb vroeger veel geborduurd en als ik dit zie krijg ik er weer zin in.
    Groetjes, Marijke

    door: Marijke Bindels
    www.bindelsornaments.nl 2012-08-28 09:58:51

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je heel mooi gedaan, Helma. En dat in een dag. Marjo, gefeliciteerd.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2012-08-28 10:07:43

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb je heel mooi gedaan, Helma. En dat in een dag. Marjo, gefeliciteerd.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2012-08-28 10:07:43

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt er weer een museumstuk van gemaakt Helma!

    Groetjes,Wil

    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2012-08-28 16:37:32

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helma,

    Wat mooi geworden zeg! Erg mooi.Het ornamentje erboven is ook erg mooi.


    Jolinda, vraag nu niet gelijk een 1:1, dat is veel meer werk.....! (LOL)

    Groet, Thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-08-28 18:35:57

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel knap gemaakt Helma.

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2012-08-28 21:03:34

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat onzettend knap en goed gelukt liefs Marjolein
    door: miniamar
    miniamar.punt.nl 2012-08-29 11:33:08

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeker een prachtig tasje, zo fijntjes. Groetjes Ada

    door: Ada
    adapop.punt.nl 2012-08-30 14:25:50

    BeantwoordenVerwijderen

  11. Wat een schattig tasje! echt knap gemaakt!
    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2012-08-31 11:54:28

    BeantwoordenVerwijderen