Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 13 december 2012

De Techniek in huis gehaald

Bijzondere Aankopen | 15 November 2012 | 21:30:22
 
Veertien dagen geleden heb ik twee Proxxon machines aangeschaft.   Na de beurs van Apeldoorn was er nog een beursaanbieding via Internet van Magazijn Blijdorp. Een aantal jaren geleden ben ik voor een cirkelzaag gaan sparen en ik zat het laatste jaar te dubben wat het zou gaan worden: de Proxxon Tafelcirkelzaag KS 230 of de Proxxon Zaagtafel FET. Uiteindelijk ben ik toch voor de wat kleinere  KS 230 gegaan , is voor mijn doeleinden in eerste instantie meer als genoeg. Hierdoor kon ik gelijk nu de Proxxon     Schotelschuurmachine   TG 125/E  kopen. Ik had hier al veel over gehoord en ook al eerder ervaren hoe handig een schotelschuurmachine kan zijn bij het verwerken en maken van miniaturen.


 
Van de week heb ik bij het maken van een schilderijlijstje de schotelschuurmachine al uit geprobeerd....nou het werkt super moet ik zeggen. Een schilderijlatje in verstek schuren was geen enkel probleem. In een later logje kan ik het resultaat tonen dan kom ik er even op terug. In ieder geval is de techniek nu in huis dus er zal waarschijnlijk meer een makkelijker met hout gewerkt gaan worden in de toekomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten