Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 6 december 2012

Herinnering zomervakantie 2011

  On Line Mini Club | 02 Oktober 2011 | 22:07:38
 
Het idee voor deze herinnering kwam door het cadeautje wat ik kocht deze zomer voor de zomerswap van het poppenhuiskladblog. Een klein schildersezeltje met een tekening van het Kasteel Chambord 
 
Omdat ik had afgesproken met mijn zus Thea dit jaar weer iets voor elkaar te maken van onze zomervakantie schoot  de worksshop van de On Line Miniclub  van Roelie van een schildersezel door mijn hoofd......die lag nog te wachten om ooit te maken. Dus gelijk op zoek gegaan in de souvenirwinkeltjes naar mooie pentekeningen van de kastelen die ik in de Loire bezocht had en later ook van de stadjes in de Dordogne. De bedoeling was om deze te verkleinen naar 1:12 schilderijen.
Dus het was in eerste instantie bedoeld voor Thea als zussen swap maar nadat ik de schildersezel af had
zei mijn zoon dat ik gek was als ik het cadeau ging geven...het resultaat stond er zo mooi te wezen op de kast.......ja  en hij had wel gelijk daarin. Dus werd  er een tweede schildersezel gemaakt nu echt voor mijn zus. Tijdens het maken van de tweede schildersezel heb ik nog  even goed  gezocht op Internet naar andere afbeeldingen van de kastelen en zo kwam ik op het idee van de wijn en de kussens. Op de opgerolde rollen papier staan nog  pentekeningen  van Chambord, van het stadje Domme en Sarlat in de Dordogne. De wijnflessen hebben een printje van een wijnhuis in Cheverny gekregen.
 
 
 
 
.
 Roelie bedankt voor de duidelijke beschrijving van de Schildersezel!
 
 
 
 
 
Even iets dichter bij....
 
 
 
 
 
 
 
Een mooi geheel van de antieke sfeer die ik in de zomervakantie bij het bezoeken van de kastelen heb ervaren.
 

14 opmerkingen:

  1. Helma, zeker een mooie herinnnering voor jou aan deze zomer! En wat heb ik een geluk dat ik er van mee mag genieten. Ik kan maar niet ophouden met zeggen en schrijven hoe mooi ik het vind geworden. Dus bij deze: Ik ben er echt heel blij mee!

    Ook leuk om op deze manier nog een OLMC workshop weer af te kunnen maken. En die wijnflesjes zo maken is toch ook van een OLMC workshopje?

    Mooi, mooi, mooi allemaal!........

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2011-10-02 22:16:22

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief zus heb je

    door: lisette1
    lisette1.punt.nl 2011-10-02 22:33:02

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had bij je zus al gezien wat voor een moois je gemaakt hebt voor haar, ik vind het echt geweldig van je!! Ik zou zo'n prachtige set ook dubbel hebben gemaakt, want zoiets wil je zelf ook niet missen natuurlijk, het is een hele mooie herinnering aan je vakantie :-)

    Liefs Jollie

    door: alittlemoreminis
    alittlemoreminis.punt.nl 2011-10-02 22:34:32

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een hele mooi gemaakte swap.

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2011-10-02 23:06:06

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klopt helemaal Thea. De wijnflesjes zijn ook gemaakt aan de hand van een workshop van Jody. Even niet bij nagedacht om dit te melden....ik had deze al eens eerder gemaakt.

    Groetjes Helma

    door: helma58
    helma58.punt.nl 2011-10-02 23:06:25

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele mooie swap. (maar hoe zijn die kussentjes nou gemaakt....?)

    Groetjes
    Sjoukje

    door: maisondupompier
    maisondupompier.punt.nl 2011-10-02 23:20:26

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sjoukje de uitleg:

    Een stofje uit een quiltwinkel in Deventer, een verkleinde afbeelding van een 1:1 kussen met kasteel geprint op stof( op internet gevonden) . kussentje van het zwarte stof gemaakt. het printje met kasteel voorzien van vliesofix( is vliesoline wat plakt aan twee kanten). Dit daarna op het kussentje strijken. Kussentje vullen en dichtnaaien en voorzien van een randje met uitgetrokken bunka. Eigenlijk heel simpel!

    Groetjes helma

    door: helma58
    helma58.punt.nl 2011-10-02 23:39:17

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waaaah, zie ik al dat moois nog een keer voorbij komen...en ik was op de KB-dag al zo groen van jaloezie
    Nee hoor Helma...dat valt wel mee...maar ik vidn het wel een schitterende swap die je voor Thea hebt gemaakt en ik kan je alleen maar gelijk geven dat je het ook voor jezelf hebt gemaakt!!!

    Hmm....ik denk dat ik maar een Frans souvenirkamertje ga maken...ik wil ook van die leuke spulletjes maken die me aan de Dordogne en Loire herinneren!!! En dan kan mijn kapstokje met Eiffeltoren daar ook mooi in

    door: margrietvanderzee
    margrietvanderzee.punt.nl 2011-10-03 07:44:33

    BeantwoordenVerwijderen
  9. echt super mooi



    groetjes Kitty

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2011-10-03 10:59:04

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan mij voorstellen dat je dit voor jezelf ook wilde! Het zijn echt prachtige spulletjes!
    gr. Kootje

    door: inemini
    inemini.punt.nl 2011-10-03 12:28:33

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat heb je prachtig gedaan. De foto geeft ook een mooi sfeertje.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2011-10-03 13:46:33

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi gemaakt, krijg gelijk weer heimwee naar Frankrijk!!
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2011-10-03 19:38:05

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schitterende swap!

    door: jody
    jody.punt.nl 2011-10-04 19:17:58

    BeantwoordenVerwijderen