Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

woensdag 12 december 2012

Poppenhuisbeurs Vaassen 2012

Poppenhuis Beurzen | 09 September 2012 | 22:56:29
 
Vandaag heb ik twee uurtjes doorgebracht op de   poppenhuisbeurs in Vaassen. In verband met het prachtige weer was ik gelijk om half elf aanwezig . Rond half één had ik alles wel gezien. Eerst even natuurlijk naar mijn zusje Thea gelopen die met haar minaturen uit de webwinkel Minidoor voor de 2e keer op deze beurs stond.  Vergeleken met de eerste keer had ze toch een behoorlijke aanvulling in haar kraam.....en natuurlijk even alles  goed bekeken wat nieuw was.
Mijn boodschappenlijstje was ik vergeten mee te nemen  dus dan maar uit het hoofd zoeken en dan kom je altijd weer meer leuke dingen tegen dan het lijstje achteraf aangaf.
Ook nog even uitgebreid gekeken naar het aangeklede Apeldoornse Huuske wat in  de DHN stand was te zien. In het echt aangekleed is de inrichting nog mooier dan ik vermoedde. Dus helemaal blij dat ik   een aantal weken geleden mij al opgegeven heb voor de workshop van het huuske om het Cirkit systeem hier in aan te leggen op de Dollhouse Nederlandshow in Apeldoorn eind oktober.
 
 
 
 
 
Dit zijn mijn aankopen van vandaag. Een leuk klein jongenspopje van 7,5 cm die wil ik  pimpen naar een amishgezinslid. Ronde woodsies om mee te knutselen, een cirkit hamertje voor de workshop cirkit aanleggen, latjes 2mm bij 2mm voor een workshop die ik aan het voorbereiden ben voor het OLMC en een stukje zwarte zijde voor de afwerking van een paar slippers die ik aan het maken ben. Bij Thea nam ik een workshoppakketje van een boekje maken mee...het paasevangelie, een schaapje om te pimpen en een soort hulpmiddeltje om 1;12 sokken te stoppen en en een leuk patchworklapje. Bij Annelies de kort kocht ik een patroontje van gebreide kerstballen in 1:12 ...ik moet tenslotte ook bij de tijd blijven en meegaan met de trend. Naast de woodsies kwam ik bij" de hobbyshop" deze leuke zeehondjes tegen..leuk voor mijn toekomst strandwinkeltje en het workshoppakketje van een lantaarn met ledlampje.  Het bakje met frutseltjes kreeg ik gratis erbij. Hier zaten trouwens leuke bruikbare dingen in zoals een schaartje ,schilpadkralen, roosjes kralen en verschillende grootte    filigraankapjes.
Drie aankopen zijn achteruitgelegd voor de bekende zak van Sinterklaas dus hier niet   op de foto te zien. Kleine hebbedingetjes die Zwarte Piet niet kon laten liggen en waarvan   er al op mijn wenslijstje stonden. Ik hoef  mij in  ieder geval  niet te vervelen de komende tijd....materiaal genoeg!
 
 
 
 

12 opmerkingen:

  1. Leuke spulletjes Helma en dat Amish-jongetje zie ik al helemaal voor me, leuk!!!

    door: margrietvanderzee
    margrietvanderzee.punt.nl 2012-09-10 08:39:31

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke spulletjes Helma. Toen jij wegging, was ik er net.. Ik heb mijn verjaargagsgeld al weer uitgegeven. Moet nog op mijn punt.
    Groetjes, nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2012-09-10 08:49:13

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een hoop leuke aankopen groetjes Kitty
    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2012-09-10 08:49:27

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke dingetjes heb je gekocht.

    door: minifreubels
    minifreubels.punt.nl 2012-09-10 08:51:46

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke spulletjes heb je gekocht. Je kunt weer even vooruit! Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-09-10 08:55:43

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt leuke spulletjes gekocht Helma. Ik ben heel benieuwd naar het Amish jongentje eruit zal komen te zien als hij klaar is.
    Met de cirkit wens ik je heel veel sterkte.

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2012-09-10 09:14:19

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo te horen heb jij geen goede ervaringen ermee J- tje. Ik heb er nog nooit mee gewerkt maar wel veel over gelezen de voor en na's Ik blijf geloven dat het een prima systeem is.....jaren geleden al een keer een beginnersset gekocht en nooit er toe gekomen. daarom nu ook vakkundig les en de echte weetjes onder de knie te krijgen en niet zelf gaan proberen.
    Ik ben reuze blij met het popje, het heeft zo'n guitig kopje en is lekker klein, zijn zus is net een kop groter.

    Groetjes helma


    door: helma58
    helma58.punt.nl 2012-09-10 09:22:20

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke aankopen allemaal Helma, heel veel plezier ermee!!! Maar dat gaat vast wel lukken :)

    Groetjes Jollie

    door: alittlemoreminis
    alittlemoreminis.punt.nl 2012-09-10 09:52:17

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor jou was de beurs in Vaassen een succes. Mooie aankopen heb je gedaan.
    Leverd vast en zeker veel knutselplezier op

    Groetjes
    Sjoukje

    door: maisondupompier
    maisondupompier.punt.nl 2012-09-10 10:23:47

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuke aankopen Helma, jij hoeft je inderdaad niet te vervelen de komende tijd. Als Cir-kit goed aangelegd wordt, geeft het echt geen problemen hoor! Ik heb het 16 jaar geleden in mijn poppenhuis aangelegd en het werkt nog steeds prima, voor zover er lampjes aangesloten zijn dan..... ;-).
    gr. Kootje

    door: inemini
    inemini.punt.nl 2012-09-10 11:46:46

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helma,
    Ik heb natuurlijk al je aankopen gisteren al mogen bewonderen, maar je hebt er een leuk verslag van gemaakt!

    Groetjes, Thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-09-10 16:53:00

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ondanks dat je maar 2 uurtjes op de beurs bend geweest,.....ben je goet geslaacht.

    Ik heb ook Cir-kit in mijn huis en dat bevald goed.

    gr, CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2012-09-10 18:06:11

    BeantwoordenVerwijderen