Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

maandag 3 december 2012

Vervolg Knutsel van de Maand Mei

De tweede Waaier
Knutsel van de Maand | 03 Juni 2011 | 11:58:45
 
Gisteravond ben ik nog even bezig geweest met de tweede Waaier waar ik over schreef in de reactie op de knutsel van de maand Mei "een Waaier". Ik was   toen nog niet tevreden over deze waaier omdat de plooien minder mooi vielen en ik vond het slotje als handvat wat grof overkomen.
Dat de plooien minder pakten zal wel komen doordat het kant niet van katoen is en de structuur veel opener is want beide heb ik tegelijkertijd en even lang in de plooimat gehad en bewerkt met stiffener.
 
 
 
 
 
 
 
 
Ik heb gisteravond het DMC garen wat ik gebruikt had om er het kwastje van te maken eraf gehaald en heb hiervoor in de plaats als afwerking 2 mm licht roze zijdelint voor gebruikt. Ook de zijkanten van de Waaier heb ik hiermee afgewerkt en voor die tijd nog even wat bijgeknipt. Het staat nu allemaal veel beter.
Omdat ik me nu niet meer aan de opdracht hoef te houden om   2 materialen naast het slotje te gebruiken heb ik vanmorgen er nog een roosje op geplakt. De waaier is nu helemaal naar mijn zin en is het tijd om het hier ook even te laten zien. Dit is echt een waaier voor een romantische dame. Het is natuurlijk geen knutsel van de maand meer maar een vervolg erop....
 
 
 
 
 

8 opmerkingen:

  1. Eerdere reactie:
    Wat is dat mooi geworden Helma, leuk vervolg van de KvdM!
    Waar zo'n KvdM dan ook niet goed voor is hè!

    Groetjes Jody

    door: jody
    jody.punt.nl 2011-06-03 12:51:00

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerdere reactie:
    Jij hebt de smaak te pakken!
    Laat de zomer nu maar komen....
    Bedankt voor de uitleg Helma!

    Groetjes,Wil

    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2011-06-03 12:58:36

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerdere reactie:
    Deze is inderdaad iets fijner. Erg leuk hoor!
    Groetjes, Thea

    door: Thea van Hasselt
    thea65.punt.nl 2011-06-03 13:12:33

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eerdere reactie:
    echt mooi


    groetjes Keetje

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2011-06-03 13:30:18

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eerdere reactie:
    Hij is heel mooi.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2011-06-03 14:04:27

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eerdere reactie:
    Dat is een mooie, romantische waaier geworden Helma!
    gr. Kootje

    door: inemini
    inemini.punt.nl 2011-06-03 18:43:01

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eerdere reactie:
    De waaier is mooi geworden Helma.

    Groetjes
    Sjoukje

    door: maisondupompier
    maisondupompier.punt.nl 2011-06-04 23:00:41

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eerdere reactie:
    Super romantisch en héél erg mooi gemaakt Helma!

    Liefs Jollie

    door: alittlemoreminis
    alittlemoreminis.punt.nl 2011-06-06 22:39:32

    BeantwoordenVerwijderen