Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 2 december 2012

Markthuisje Part 4

Het Pleisterwerk
Markthuisjes | 10 April 2011 | 22:54:43
 
Enkele dagen geleden was het dan zover dat we tijdens de eerste workshopdag "Markthuisje" het front van het markthuisje gingen bewerken. Bij aankomst bij Atelier Ëenoptwaalf"stond mijn andere gekozen Front van het Markthuisje al klaar ...en ja dit was echt het goede model voor het Snoepwinkeltje. Na een kop koffie werd even kort door alle cursisten verteld wat voor thema's in de Markthuisjes werden gemaakt en met welk idee het Markthuisje werd ingericht. Leuk om te horen wat een verschillende winkeltjes het worden: een Wolwinkeltje, een Bloemenwinkeltje met Riverdale items, een Muziekwinkeltje met platen, cd 's en boeken, een Brocant winkeltje en mijn Snoepwinkeltje....en allemaal in een Markthuisje met een verschillend front.   Daarna werd het front besproken, welke techniek je ging toepassen en met welke kleuren je dat ging doen.Ik had gekozen voor pleisterwerk en had natuurlijk nog   even moeite om te beslissen welke kleurencombinatie zou worden gebruikt. Na even twijfelen had ik toch de juiste combinatie gevonden.   Andere mogelijkheden waren schilderen eventueel met schelpenzand er door en het het bewerken van de voorbewerkt muur met steentjes....de techniek van steentjes   ga ik bij de volgende Markthuisjes gebruiken...het huisje wat al van november af hier thuisstaat en het Trapgeveltje.
Eerst moest het houtwerk geschilderd worden voordat het pleisteren kon beginnen.
 


 
 
Zoals je ziet was iedereen zelfs tijdens de lunch nog hard aan het werk om het houtwerk van het front geschilderd te krijgen. Midden op de middag was het tijd om te pleisteren. Dit werd gedaan met een lichte ,aan de luchtdrogendeklei en het viel eigenlijk best mee om dit op het front te kneden. De tijd ging snel voorbij in de middag en aan het eind had iedereen al een mooi bewerkt front om mee naar huis te nemen. Het kleuren van het pleisterwerk en het voor een tweede keer schilderen moet thuis nog verder gebeuren. Een uniek moment voor mij dat ik eindelijk in het bezit ben van een gedeeltelijke bewerkte buitenkant van een huisje. Met het nodige aan huiswerk ben ik richting huis gereden. De volgende keer wordt er in ieder geval aan het dak gewerkt en het elektra.
 
Thuis gekomen nog even wat foto's gemaakt van de huisjes:
 
 
 
 
 
Het is nog wel wat wit aan de buitenkant maar ik vind het zelf al heel leuk staan! De kleuren volgen.....nog even geduld.



 
 
Het begin van het marktstraatje .
 
 

2 opmerkingen:

  1. Eerdere reactie:
    oh wat een leuk gezicht zeg die twee markthuisjes naast elkaar.
    Het ziet er al super uit Helma

    groetjes van Erica

    door: minihobby
    minihobby.punt.nl 2011-04-11 18:36:40

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eerdere reactie:
    Wat een leuke huisjes worden dat, Helma, ik ben helemaal weg van je gepleisterde geveltje!

    Groetjes, Chris

    door: tureluur
    tureluur.punt.nl 2011-04-12 11:08:10

    BeantwoordenVerwijderen