Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 9 december 2012

A little rug with Roses Part 2

Miniborduren | 10 Mei 2012 | 20:23:02
 
Het is vandaag  alweer de 10 e van de maand  Mei en ik zal jullie  ook naast die van de PetitePoninters een update van het rozenkleedje laten zien wat ik aan het borduren ben. Vorige maand was op de foto het begin te zien  en had ik de beige S-rand geborduurd. Afgelopen weken heb ik eerst het rozen patroon geborduurd...... dat was erg opletten met het patroon en veel wisselen van kleur na een paar steekjes. De groene buiten rand daarna was echt ontspanned borduren en je ziet het kleedje groeien.  Het kleedje heeft een grootte van 8,5 cm bij 5 cm .Ik vind het zelf tot nu toe erg mooi worden ondanks dat ik eerst mijn twijfels had over de drie draden die gebruikt worden om te borduren.
 
 
 
 
  
Het blijkt nu dat ik  veel borduurdraad over heb dus ik speel nog met de gedachte  om een kussen of een stoelbekleding er passend bij te maken.... en een plekje voor het kleedje lijkt ook al gevonden .... ik denk hierbij aan het Vensterbankhuisje........al bordurend ontstaan er zo veel ideeën. Qua grootte en thema ( rozen zijn mijn lievelingsbloemen) zou het mooi daarin passen.  Ook kwam ik er namelijk achter dat de  kleur roosjes van het kleed prachtig past bij het Reuter ontbijtsetje wat ik voor het Vensterbankhuisje van mijn ouders een paar jaar geleden heb gekregen. Zo vallen de stukjes al bordurend in elkaar.....tijd genoeg om tussen het borduren na te denken want hier zit al heel wat uurtjes werk in.
Ik ga de komende maand een begin maken om het binnenvlak op te vullen. Ik ben reuze benieuwd hoe dat staat......
 

10 opmerkingen:

  1. Het wordt echt prachtig Helma!!

    door: margrietvanderzee
    margrietvanderzee.punt.nl 2012-05-10 21:16:34

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schitterend kleedje groetjes Kitty
    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2012-05-10 21:25:58

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow dat is super mooi!!!!! Ik vind het zooo knap he dat kleine borduren!


    groetjes Petra

    door: petranina
    petranina.punt.nl 2012-05-10 23:33:55

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wordt heel erg mooi, Helma! Ik ben benieuwd hoe het er over een maand uit ziet. Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-05-10 23:59:14

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Helma!

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2012-05-11 07:18:18

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er erg mooi uit Helma, en als je nog veel garen hebt is een stoeltje bekleden of een kussentje misschien ook erg mooi.
    succes, Aurora

    door: A. Bouwman
    kleinevingers.punt.nl 2012-05-11 09:43:46

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi!

    door: trompke
    trompke.punt.nl 2012-05-11 12:49:35

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het wordt een pracht.
    Groetjes, nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2012-05-11 14:33:53

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is een schitterend patroon Helma, knap werk!

    door: jody
    jody.punt.nl 2012-05-11 16:03:30

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Erg mooi Helma, ik heb er geen woorden voor!

    Thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-05-11 20:13:00

    BeantwoordenVerwijderen