Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 9 december 2012

Verjaardagsswapje OLMC 2012

Swapjes | 28 Mei 2012 | 23:35:52
 
Corine was op Hemelvaartsdag jarig dit jaar en zij doet ook mee met de verjaardagsswapjes van de On Line Mini Club. Dus ruim een maand voor haar verjaardag heb ik Corine gevraagd wat voor kleuren zij in haar nieuwe huis gaat gebruiken want ze vroeg miniatuurtjes voor haar nieuw in te richten Victoriaanse Farmhouse. De hoofdkleur bleek groen te zijn en een paar kamers krijgen enen combinatie van groen en geel. Dus ik ben aan het werk gegaan....borduren dus....om een leuk kussentje te maken in één van de groen/gele kamers. Het borduren kostte dit keer veel tijd waarschijnlijk door het tellen en wisselen van de kleuren. Er worden drie kleuren geel en twee kleuren groen gebruikt op 28 count  borduurlinnen . Het is geborduurd met kruissteekjes en stiksteekjes.
 
 
 
 
 
De achterzijde is gemaakt van het stof van de achtergrond van de foto. Dit stofje heb ik vorige maand in Deventer gekocht bij de Quiltwinkel  "De 100 Rozen" in de Walstraat( het Dickensstraatje in  Deventer)
Het kwam dus gelijk goed van pas! Het picotband heb ik dit keer plat met de zijkant erop gemaakt als afwerking wat een leuk effect geeft.
Ruim een week voor de verjaardag van Corine ging het kussentje richting België waar zij woont. Corine is er in ieder geval reuze blij mee. Ik ben benieuwd in welke kamer dit kussentje een plekje gaat vinden dus Corine ik blijf je vorderingen van het Farmhouse volgen 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten