Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

woensdag 12 december 2012

The little rug with Roses Part 5 and it's Finished

Miniborduren | 10 September 2012 | 21:05:42
 
Ja het is al weer de tiende van de maand en zoals beloofd weer de update van het borduurwerk. The little rug with roses is nu helemaal afgewerkt en klaar ....dit weekend toch nog even aan begonnen want ik zat er een beetje tegen aan te hangen. Nog nooit gedaan namelijk en dan heeft het even tijd nodig. Eerst wilde ik
van de lichte wol die gebruikt is met borduren een franje   maken maar dit werd niet echt mooi. Nu na het afwerken het borduurlinnen met een hele dunne naald uit gepluisd en ik vind het zelf een  mooi resultaat geven.
 



 
Leuk om te zien voor diegene die het boek van Christine-Léa Frisoné   hebben .....op bladzijde 89 ligt een zelfde kleedje in een badkamer van één van haar huizen.....kwam ik ook pas achter.
 
Verder was ik begonnen met een paar slippers te borduren omdat er een wedstrijd bij de Petite Pointers voor pantoffels   en /of slippers borduren was aangekondigd. Er wordt   een winnaar geloot uit alle inzendingen.  Naar aanleiding van het geborduurde handtasje  heb ik gemerkt  dat een zwarte ondergrond best mooi is. Dit deed me denken aan  zwarte slippers met bloemetjes erop van vroeger...nooit zelf gehad maar blijkbaar toch opgeslagen in mijn hoofd. En ja bloemetjes in de vorm van roosjes had ik gelijk voorhanden. Dus aan de slag gegaan...de eerste ging prima maar de tweede was echt ....frogging..... mijn hersenen wilde niet het patroon van het roosje   tegengesteld registreren en elke keer ging ik weer de fout in. Gelukkig had ik een week vrij en uiteindelijk vorige week vrijdag zat het roosje er goed op...het zwart was zo weer erbij geborduurd.  Gisteren de zwarte zijde voor de afwerking   gekocht op de beurs in Vaassen en vandaag de afwerking van de slippers voltooid met behulp van dun kurk, fairylace en het zwarte zijde.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Zo samen is het een prachtig setje geworden of niet?
 
 
 


14 opmerkingen:

  1. wow! vind kleedje knap super mooi maar die pantoffels wow wow zoooo klein, petje af!!!!!!!!!!!!!

    groetjes petra

    door: petranina
    petranina.punt.nl 2012-09-10 21:35:43

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helma, erg mooi geworden hoor!

    Groetjes, Thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-09-10 22:10:18

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, erg mooi geworden, die slofjes! Hoe krijg je het voor elkaar. Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-09-11 07:52:24

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is prachtig Helma ,ja ooit had ik van die slippertjes bijpassend bij mijn zwarte duster met rood en roze roosjes. Het kleedje is trouwens ook erg mooi! Succes met je volgende project!
    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2012-09-11 09:04:19

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja ik had altijd van die slippers heerlijke dingen ontzettend mooi als je ze inzend win je voor mij de hoofdprijs geweldig.(volgende keer plaatje scannen en spiegelen in paint werkt erg goed scheelt hoofdpijn) groetjes Kitty
    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2012-09-11 09:16:33

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartstikke mooi Helma!

    Kom daar 1-1 maar eens om : kleed met bijpassende slippers.........

    Groetjes,Wil

    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2012-09-11 10:31:24

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel knap gemaakt Helma, dat is een prachtig setje geworden.

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2012-09-11 11:13:50

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kleedje en slofjes zijn erg mooi geworden.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2012-09-11 11:25:55

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtig setje is het zeker geworden. compliment hoor.

    groetjes willy

    door: minimax
    minimax.punt.nl 2012-09-12 15:40:26

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauuuuu Wat kan jij tog goed borduren.!!!!!

    Een vraagje: "als het nu verkeerd gaat , zo als bij die tweede pantoffel,...kan je het dan nog uithalen of moet je iedere keer helemaal op nieuw beginnen"???

    De pantoffels zijn prachtig.

    gr, CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2012-09-12 19:14:34

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig, vooral de slofjes vind ik schitterend!
    Groetjes Aurora

    door: A. Bouwman
    kleinevingers.punt.nl 2012-09-13 10:08:38

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig!!


    Petje af voor jou die je kan mini borduren!!

    door: lisette1
    lisette1.punt.nl 2012-09-15 21:08:18

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het echt geweldig mooi groetjes trui
    door: truispoppenhuis
    truispoppenhuis.punt.nl 2012-09-17 11:09:24

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw!!!!.......wat knap en wat mooi!!

    Groetjes
    Sjoukje

    door: maisondupompier
    maisondupompier.punt.nl 2012-09-18 09:17:54

    BeantwoordenVerwijderen