Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 9 december 2012

Knutsel van de Maand April 2012

Twee plastic eitjes
Knutsel van de Maand | 29 April 2012 | 21:22:27
 
Voor de knutsel van de maand April was de opdracht:
Maak een Fabergé- of een Sierei in miniatuur, of maak een klein tafereeltje in een iets groter plastic eitje. De gebruikte materialen zijn naar keuze.
Toen ik dit las dacht ik gelijk aan mijn twee plastic eitjes die ik een paar jaar geleden heb gemaakt   en die in mijn Paaskastje een plekje hebben gekregen. Deze voldeden precies aan  de opdracht van deze maand.Dus ik was eigenlijk al klaar . Onder tussen had ik halve eikels gevonden in de tuin die de eekhoorns verstopt hadden en  die ik een chocoladekleurtje had gegeven  Ik had het idee deze  op te maken met eitjes en een mooie strik..... een Sierei dus. Maar het kwam er maar niet van en ik heb nu besloten dit   volgend jaar  te maken....de paas miniaturen zijn   al weer een beetje op retour voor mijn gevoel en niet zo leuk om dit nu nog te maken.
Toch wil ik jullie de plastic eitjes van 3 cm groot even laten zien omdat dit idee nog niet gemaakt is deze maand voor de KvdM.
Het eerste is een huisje voor een piepklein kuikentje. Ik heb het gemaakt van een workshoppakketje van de hobbyshop.





Het tweede is een kinderwagen van een plastic eitje... een kwart van het eitje is weggesneden   en ........... toch ook een tafereeltje erin...een babykuiken kijkt   pittig de wereld in onder een mooi dekentje. Dit   idee ontstond, weet ik nog, op een zondagavond rond 10 uur en ik heb hiervoor glazen kaarspotjes met metalen versiering gesloopt...dat zijn de wielen geworden.


 


Dus toch een Knutsel van de Maand

9 opmerkingen:

  1. Ja Helma, dit zijn twee heel gave knutsels van de maand, ik heb ze in de linkerkolom gezet en vind het een geweldig leuk idee dit!

    groetjes
    Jody

    door: jody
    jody.punt.nl 2012-04-29 21:38:36

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze ook erg leuk èn origineel!!

    Groetjes
    Sjoukje

    door: maisondupompier
    maisondupompier.punt.nl 2012-04-29 22:02:15

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toppertje Helma! wat heel erg leuk! en nu nog even wachten dan komt de nieuwe opdracht er al weer aan :-)
    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2012-04-29 22:48:57

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allebei hartstikke leuk!

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2012-04-29 23:13:04

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ze zijn zeker heel leuk. Knap bedacht! Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-04-30 08:34:28

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke knutsels. Vind die kinderwagen wel het leukst.

    door: minifreubels
    minifreubels.punt.nl 2012-04-30 09:44:24

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuke originele eitjes :-)


    door: trompke
    trompke.punt.nl 2012-04-30 09:54:57

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leukerds!
    Vooral die guitige kuikentjes!

    Groetjes,Wil

    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2012-05-01 10:14:42

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg leuk om deze als knutsel van de maand te gebruiken.
    Groetjes, thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-05-06 15:07:22

    BeantwoordenVerwijderen