Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

dinsdag 4 december 2012

Geborduurde Minimerklap Finished

Eindelijk ingelijst!
Miniborduren | 23 Augustus 2011 | 21:15:16
 
Eindelijk heb ik dit merklapje afgewerkt en van een schilderijlijstje voorzien.Als je goed op de foto kijkt dateert het merklapje al van 2007. In dat jaar heb ik samen met mijn poppenhuisvriendinnen ieder dit merklapje geborduurd als herinnering dat we in 2007 gestart zijn met dit poppenhuisgroepje. Het merklapje  kwam begin  Augustus weer boven water toen ik de borduurring nodig had voor het Handwerkalbum want daar zat het nog netjes afgeborduurd in ingeklemd. Het merklapje lag daarom naast het borduurtje van het handwerkalbum mij aan te kijken om afgewerkt te worden.
Het was eigenlijk al die tijd blijven liggen omdat de afwerking van een borduurwerkje nieuw voor me was...en daar loop ik dan om heen te draaien ,niet durven beginnen omdat ik dan denk dat ik met de afwerking het hele merklapje ga verknallen. Maar na de makkelijke manier van afwerken van de voorkant van het Handwerkalbum  met vliesofix heb ik dit   gelijk maar aangepakt om dit merklapje op dezelfde manier af te werken. In plaats van het kopieerpapier heb ik alleen nu een stukje DHN-karton op de plaklaag gestreken  wat net een steviger ondergrond geeft. Daarna de stoute schoenen aangetrokken om voor het eerst een schilderijlijstje te maken.   Ik heb  een aantal schilderijlatjes verzameld en goed gekeken welke er het mooiste bij het merklapje pastte. Na heel wat geknip met de verstekschaar, meten, verknippen en nog eens meten was het lijstje eindelijk naar mijn zin. Toen in de lak gezet 2 keer en de binnenrand van het schilderijlijstje afgewerkt met goudverf. Als laatste een matte blanke lak erop gezet en het merklapje met textiellijm in het lijstje geplakt.
Het borduurwerkje met lijstje is 5,6 cm hoog  bij 4 cm breed. Het patroontje van het Merklapje  staat beschreven in Dollhouse Nederland nummer 7. Het is geborduurd op  kaaslinnen met 16 draden per cm in hele kruissteek
 
 
 
 
 
Nu het helemaal klaar is vraag ik me eigenlijk wel af waarom ik hier vier jaar lang tegenop heb gezien  om dit borduurwerkje af te werken en in te lijsten
 
Voor mij is het wel duidelijk na de stoute schoenen aangetrokken te hebben  ...het is zo ook veel mooier!
 
 

16 opmerkingen:

  1. Gek he...dat het zo lang moet duren om het af te maken. Ik ken dat. Maar het resultaat is prachtig.

    Groetjes
    Sjoukje

    door: maisondupompier
    maisondupompier.punt.nl 2011-08-23 21:42:05

    BeantwoordenVerwijderen
  2. at vroeg ik mezelf bij ieder vloerkleedje af, dus heel herkenbaar.
    Maar nu is het af, zit mooi in een lijstje en het ziet er heel mooi uit, dus je moet maar denken dat goede dingen tijd nodig hebben ;-)

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2011-08-23 22:06:07

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er heel mooi uit. jij hoeft niet meer aan jezelf te twijfelen
    Groetjes, Nienke.

    door: nienke
    woudaswondertjes.punt.nl 2011-08-23 22:51:49

    BeantwoordenVerwijderen
  4. echt heel mooi en strak

    groetjes Keetje

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2011-08-23 23:11:05

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er geweldig mooi uit !!!

    Groetjes Mieke

    door: sweetandpetite
    sweetandpetite.punt.nl 2011-08-23 23:39:11

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt leuk geworden hoor!
    Heb je veel lijsten moeten verknippen of was dit ook gemakkelijker dan je dacht?

    Groetjes, Thea

    door: 2011-08-24 07:40:44

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi geworden Helma!

    Groetjes,Wil

    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2011-08-24 10:24:32

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig geworden Helma!
    gr. Kootje

    door: inemini
    inemini.punt.nl 2011-08-24 11:11:28

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja dat is zeker, het is prachtig!

    Groetjes Jody

    door: jody
    jody.punt.nl 2011-08-24 20:36:38

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat prachtig Helma!

    Groetjes, Chris

    door: tureluur
    tureluur.punt.nl 2011-08-24 23:13:46

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is een heel prachtig borduurwerkje geworden Helma. Ik heb ook zoiets liggen maar zag er tegenop hieraan te beginnen, maar nu ik jouw resultaat zie.....

    Groeten van Paula

    door: jufpaula
    jufpaula.punt.nl 2011-08-25 01:00:46

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het ziet er prachtig uit Helma! Ook het lijstje vind ik erg mooi geworden. Volgens mij worstelen wel meer mensen met het afmaken van projecten, net als jij ben ik soms ook bang om het op het laatst te verknoeien maar meestal gaat het goed en vraag ik me af waarom ik het nou zo lang heb laten liggen...
    Miniatuur groeten

    door: A. bouwman
    kleinevingers.punt.nl 2011-08-25 12:26:50

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eerst aan Helma, Wat is een mooie bijzonder kleine merlklapje !!!


    Zoals van A. Bouwman zegt over "worstelen wel meer mensen met het afmaken van projecten"
    Dat klopt het en ik zie ook al. Ik ook ,haha. Kom op iedereen en begin maar afmaken.


    door: lisette1
    lisette1.punt.nl 2011-08-26 10:40:35

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauuuuwwwwwww wat ontzettend knap!

    groejes petra


    door: petranina
    petranina.punt.nl 2011-08-27 09:41:52

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben nog niet zolang bezig met het maken van minis maar ik herken het nu al ha ha ha.... ach het is wat Jolande zegt, goede dingen hebben tijd nodig ;-)
    Het is echt prachtig geworden Helma!!

    Liefs Jollie

    door: alittlemoreminis
    alittlemoreminis.punt.nl 2011-08-28 18:36:33

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja met een lijstje erom ziet het er prachtig uit.

    groetjes Nicolien

    door: nicoliens
    nicoliens.punt.nl 2011-08-28 19:16:02

    BeantwoordenVerwijderen