Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zaterdag 8 december 2012

Knutsel van de Maand Januari 2012

Een Broodmandje
Knutsel van de Maand | 12 Januari 2012 | 13:46:58
 
Ik was echt blij om te lezen dat Jody 1 Januari de Knutsel van de Maand  weer aankondigde .Ik heb dit  het afgelopen half jaar echt gemist...vooral het denkwerk , het tussendoor pijnigen van je hersens wat voor mogelijkheden voor de knutsel van de maand er zijn.  Het leukste is dan ook nog dat je dit uit je voorraad zou kunnen maken. Met weinig knutseltijd is dit een bron van inspiratie. 
 
De opdracht van januari is maak iets van:
 
Koffieroerhoutjes of IJslollystokjes
IJzerdraad
Raffia
Een van deze materialen mag je inwisselen voor een ander materiaal en daarnaast mag je nog 1 materiaal naar keuze erbij gebruiken.
 
Ik vond het de eerste dagen een lastige....de vraag bij mezelf was "wat heb ik ooit van raffia gemaakt"...een Paasmandje...ja maar ik heb die nu niet nodig!
Na het maken van het Keukensetje in kerstsferen wist ik het...een verkleinde versie van het Paasmandje zou een broodmandje kunnen worden. Het was alleen even goed puzzelen om aan de opdracht te voldoen...vooral het ijzerdraad.
Ik heb de roerstokjes/ijslollystokjes ingeruild voor knustelkarton en als extra heb ik het kerststofje gebruikt.  
 

 
 
 
En hier is het resultaat: een Broodmandje in Kerstsfeer!
 
 
 
 
 
 
Het mandje is gewickerd met raffia om karton . De handvaatjes zijn gemaakt van gevlochten dun koperkleurig ijzedraad wat ik omwonden heb met raffia ( een behoorlijk lastig karweitje). De handvaatjes heb ik in het gewickerde mandje gelijmd . Om het in Kerstsfeer af te maken heb ik een stukje stof op de bodem gelijmd. Het Broodmandje is van handvat tot handvat 3cm. 
 
 
 
 
 
En nu nog wachten tot het broodmandje gevuld is.............. één broodje is wel heel weinig!
 
 

14 opmerkingen:

  1. Ik vind hem geweldig! Past perfekt bij de rest van je keukenset.
    Met het ene broodje kunnen we wel het kleedje dat erin ligt goed zien, iedereen heeft natuurlijk al een broodje genomen ;-)

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2012-01-12 14:06:40

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal met J-tje eens! Geweldig Helma en meteen goed te gebruiken bij je mooie setje!

    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2012-01-12 14:19:11

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, inderdaad, ze zijn al klaar met eten en nu bezig de tafel af te ruimen. Mooi gedaan hoor! Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-01-12 14:19:59

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goede KvdM.
    En het past zo mooi bij,. waar jij mee bezig bent.
    Goed gedaan Helma.

    gr, CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2012-01-12 16:41:14

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig mandje Helma!!!
    gr. Kootje

    door: inemini
    inemini.punt.nl 2012-01-12 17:04:29

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk mandje, heb me suf gedacht wat ik met deze opdracht kon, wist niets.



    Groetjes Brigitte


    door: brigitte 2012-01-12 17:22:55

    BeantwoordenVerwijderen
  7. schattig mandje ja en dat broodje is overblijfsel van een losbandig leven (LOL)


    groetjes Kitty

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2012-01-12 17:25:38

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke KvdM Helma. En geheel in kerststijl. Dat wordt broodjes bakken.

    Groetjes
    Sjoukje

    door: maisondupompier
    maisondupompier.punt.nl 2012-01-12 19:30:35

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg leuke broodmandje met mooie kleedje.

    door: lisette1
    lisette1.punt.nl 2012-01-12 19:37:04

    BeantwoordenVerwijderen
  10. goed idee, mooi gemaakt

    groetjes trui

    door: truispoppenhuis
    truispoppenhuis.punt.nl 2012-01-13 08:23:12

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk mandje Helma!
    Nu meteen door naar de paasset......

    Groetjes,Wil

    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2012-01-13 09:39:49

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niet zo snel Wil, eerst komen nog de Valentijnsset en dan natuurlijk DE
    Sint Patricksset!!! ;-)

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2012-01-13 09:44:52

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat voor stofje hoort daarbij , jtje sint patrick en wanneer?

    groetjes helma

    door: 2012-01-13 13:37:17

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een goed idee Helma, en het is een prachtig mandje geworden!

    Liefs Jollie

    door: alittlemoreminis
    alittlemoreminis.punt.nl 2012-01-14 17:20:59

    BeantwoordenVerwijderen