Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

woensdag 5 december 2012

Een Peter Rabbit matras

Matras maken met Sonja
On Line Mini Club | 03 September 2011 | 17:53:15
 
Afgelopen dinsdag hebben we met de On Line Mini Club een matras gemaakt. Sonja had de workshop prima voorbereid. Het bestond uit een beschrijving hoe je een matras kon maken en hoe je het lekker oud eruit kon laten zien.
Bij het zoeken naar schuimrubber en een maat van een bed kwam ik tot de ontdekking dat ik maar één ledikant in mijn verzameling heb...een Kleuterrbed...vorig jaar gekocht op de beurs in Vaassen. Het bed is bedoeld voor in een toekomst Beatrix Potter kamer. Al denkende aan alle streepjes stoffen voor een matras dacht ik ineens aan het Beatrix Potter behang  wat ik had  ....dat was ook een streepje!   en zo gaat dat 1 en 1 is gelijk doen .Dus het behang er direct bij gezocht en na wat wikken en wegen het behang geprint op stof met behulp van photofabric

 
Ja en toen met de workshop aan de slag dinsdag avond ...maar chatten en hobbiëen is geen ding voor mij dus dinsdagavond laat na de workshop nog even bezig geweest en gisteravond het matras afgemaakt. Al werkende was het duidelijk dat het geen oud matras zou worden...waarschijnlijk wordt het een Beatrix Potter winkeltje waar het in komt te staan...daar kan je natuurlijk geen vlekkerig matras  te koop zetten......maar al werkende kwam toch ook het idee van  een antiek winkeltje met Beatrix Potter spulletjes naar boven.......dat kan ook    leuk uitpakken......nog even nadenken. Ik heb nu in ieder geval   voorlopig besloten het even niet oud te maken dan kan ik alle kanten in de toekomst er nog mee op. Ik heb er op dit moment ook nog geen knopen opgemaakt die vroeger op een matras zaten  omdat mij dat voor een kleutermatras nou niet echt lekker leek liggen.
 
 
 
 
 
Al workshoppende krijg ik altijd allerlei ideeën en met dat mooie geprinte stof naast mij was het niet moeilijk om met die ideeën verder te gaan . Ik heb dus gelijk maar een heel bedsetje gemaakt....een matras, kussentje en een dekbedje.
 
 
 
 
 
 
                                          En natuurlijk ook het bedje even opgemaakt  ........                                                 
 
 
 
 
Welterusten  !
 
 
Hoe ik het ledikantje en de andere meubeltjes ga kleuren weet ik nog niet ..ik twijfel nog over groen schilderen of   bruin beitsen .
Ik laat dit nog even aan de toekomst over als ik meer overzicht heb wat er allemaal in   het Beatrix Potter winkeltje komt te staan. Eerst maar verder verzamelen........
 

15 opmerkingen:

  1. Leuk bed opgemaakt. En mooie ledikant.

    door: lisette1
    lisette1.punt.nl 2011-09-03 19:16:02

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zou inderdaad wel jammer zijn als je dit matrasje oud ging maken!!! Erg leuk geworden Helma, ook heel schattig met kussentje en dekbedje!

    door: margrietvanderzee
    margrietvanderzee.punt.nl 2011-09-03 19:57:51

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi. Niet oud maken hoor. Zonde.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2011-09-03 20:03:46

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat schattig die matras, en het kussentje en dekbed zijn ontzettend mooi geworden.

    Groetjes Mieke

    door: sweetandpetite
    sweetandpetite.punt.nl 2011-09-04 00:35:05

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een heel mooi bedje geworden met een prachtig dekbedje

    Groeten van Paula

    door: jufpaula
    jufpaula.punt.nl 2011-09-04 08:11:17

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet dat er lekker knus uit Helma. En ja als je het matrasje in een winkeltje zet is er denk ik niet veel animo om een vies matras te kopen. Misschien kun je nog een oud matrasje maken om op een zolder te zetten. Het matrasje ziet er overigens erg mooi uit!

    door: A. Bouwman
    kleinevingers.punt.nl 2011-09-04 09:09:11

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gedaan, hoor Helma, waar haal je de inspiratie vandaan? (o ja, al doende haha). Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2011-09-04 09:35:14

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zowel matras als het opgemaakte bedje zijn lerg leuk geworden Helma!
    Goed idee om het "nieuw"te laten!

    Groetjes,Wil

    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2011-09-04 10:19:37

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat schattig Helma een leuk plan om er een winkeltje van te maken.
    Ik heb mijn matras ook niet vies gemaakt ik heb alle poppetjes voor een vergadering bij elkaar geroepen en die zijn het met mij eens


    groetjes Keetje

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2011-09-04 10:40:29

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat leuk toch dat er al doende zoveel ideetjes opborrelen heel herkenbaar!
    maar je matrasje is echt mooi geworden niet viesmaken
    gisteren was een film over BP op tv en toen ik haar huis zag...........
    gr. ineke z

    door: jainmaja
    jainmaja.punt.nl 2011-09-04 11:26:46

    BeantwoordenVerwijderen

  11. Helma,
    Helemaal leuk geworden, en de reacties geven denk ik voldoende argumenten om het lekker zo te laten. Zonde van al het werk om er weer een schaar in te zetten en oud te maken . Ik vind hem zo helemaal te gek!!!

    Groetjes, Thea.

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2011-09-04 12:31:57

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helemaal goed en oud maken kan altijd nog. heel vrolijk.

    Willy

    door: minimax
    minimax.punt.nl 2011-09-04 13:47:23

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou dat matras is goed gelukt toch? Ik wilde toevallig ook zoiets gaan maken (gewoon uit het blote hoofd...............), ben benieuwd of het me lukt.

    groetjes Nicolien

    door: nicoliens
    nicoliens.punt.nl 2011-09-04 20:22:14

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik vind het heel leuk geworden gezellige stofje ook
    door: Emma
    emma15.punt.nl 2011-09-05 10:46:51

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhhh wat ontzettend mooi geworden Helma!!
    Het wordt vast een heel mooi project wat het ook mag worden, met Beatrix Potter kan dat niet anders! Met haar tekeningen.... dat blijft altijd mooi! ;-)

    Liefs Jollie

    door: alittlemoreminis
    alittlemoreminis.punt.nl 2011-09-06 16:52:48

    BeantwoordenVerwijderen