Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 13 december 2012

OLMC Kennismakingsdag 2012 Part 2

On Line Mini Club | 24 Oktober 2012 | 21:14:47
 
Nu toch   het vervolg van de ontmoetingsdag van het OLMC. Tijdens de koffie kreeg ik nog een verlaat verjaardagscadeautje van Marianne...de post had het niet afgeleverd bij me.....maar dit was zeker het wachten waard. Een prachtig mandje   gevuld met naaiaccessoires . Leuk voor in   mijn hoedenwinkeltje met atelier of straks in de Naaimachinekap.




Het werd nu tijd om plaats te nemen aan de tafels voor de workshop van Paula.  Iedereen kreeg nog een stuk appeltaart   met slagroom om tijdens de workshop van te genieten.
De workshop was het maken van een verouderde kist 1:12  :




Paula had voor iedereen een voorgezaagd pakketje gemaakt. Paula had zelf ook alle handvaatjes voor het pakketjes uitgezaagd en ook nog super mooi....totaal 40 stuks ! Zoals je ziet ben ik niet echt ver gekomen. Ik heb genoten van mijn appeltaart en misschien te veel met mijn buurtjes gekletst. Dus dat is huiswerk voor mij want het is een heel leuk kistje wat verouderd wordt , wat heel  leuk gevuld kan worden en leuk zal staan op een zolder of om een hoekje te vullen in een schuur of bijkeuken .
Tijdens de workshop kwam Hennie nog aan met een borduurcadeautje voor mij. Ze had me eerder die week gemaild of ik belangstelling had voor een magneetbord om je patronen mee op vast te klemmen en   een stukje zijdegaas., zij zelf gebruikte het niet meer.  Nou daar zei ik dus geen nee tegen.....super handig dat magneet bord  en het zijdegaas komt altijd van pas.






.
Je bent nu nooit meer zoekende naar je patroon en je kunt zo altijd zien bij welke regel je bent van je  borduurwerk. Hennie heel erg bedankt!
Rond 12 uur was het tijd voor de lunch. Iedereen had iets eetbaars hiervoor meegenomen  zodat we niets te kort kwamen. Tijdens de lunch werden nog meer welkomstcadeautjes en materialen uitgedeeld door de leden.
Het leek wel één grote verjaardag!







Tijdens de lunch heb ik ook de workshoppakketjes "de Zweedse Kerstboom " ,die ik geef op de volgende  workshopavond van 13 November, aan iedereen uitgedeeld.




Ook had iedereen rond deze tijd  een dienblad tot zijn beschikking om te vullen voor de ruil- en verkoopbeurs. Dit was een groot succes met ruilen en kleine verkoopprijsjes heb ik toch hele leuke bruikbare dingen in mijn bezit gekregen.




Klompjes voor in mijn Hindelooperkamer, een borduurpakketje om een kussentje te maken van Bobby Schoonmaaker, een Cacopopje  , mooie wit metalen meubeltjes en een   marsepein varkentje van fimo   voorin mijn snoepwinkeltje. Verder nog twee stukjes zijdegaas en babybreipatronen "Van boezelaar tot bavetje van Ceciel van Dongen en een breipatroon van een doopjurkje van Lesley Manieri.
Na de verkoop was er nog een loterij van miniaturen, materialen en workshoppaketjes. Ook daar was mijn buit goed bruikbaar.




 Verder won ik nog een prachtig kleedje in de loterij:


 


s'Middags werden er verschillende groepjes gevormd om bepaalde technieken uitgelegd te krijgen : verouderen, breien, borduren en haken.....voor iedereen erg leerzaam.
Als laatste werd de stofjesswap uitgedeeld, ingepakt in mooi cadeaupapier, zodat de meeste mensen het  pas thuis hebben uitgepakt. Leuk nog zo'n verrassing met zoveel verschillende stofjes waarvan bij enkele ook nog een aanvulling van kant, lint en versiering. Allemaal heel erg bedankt voor de leuke stofjes!




PS: Ik zou nog graag willen weten van wie dat onderste blauwe patchworkstofje is en het donkergroene stofje met kleine rode bloempjes( stond geen naam op namelijk).
Nadat we de gastvrouw hadden geholpen met opruimen sloot rond half 5 de deur van de  ontmoetingsruimte....iedereen   moe maar voldaan op weg naar huis.  
Wat was dit een leuke ontspannende dag waar je je ondergedompeld voelde in het delen van onze poppenhuishobby en het elkaar deelgenoot maken van tips en technieken. Allemaal heel hartelijk dank en zoals al zo vaak gezegd : deze dag is zeker voor herhaling vatbaar!.


 

8 opmerkingen:

  1. Een uitgebreid verslag van deze gezellige dag! Het patchworklapje komt bij mij vandaan Helma.
    door: thea 2012-10-24 23:04:23

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, wat veel! Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-10-25 07:55:25

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat klinkt naar een zeer geslaagde dag en wat een leuke dingen laat je allemaal zien
    gr. ineke z

    door: jainmaja
    jainmaja.punt.nl 2012-10-25 12:36:23

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Helma,

    leuk verslag heb je ervan gemaakt Lekker uitgebreid. En wat zijn we verwend hé?

    gr Thea

    door: 2012-10-25 12:58:35

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk verslag Helma! Het opgevouwen blauwe stofje kwam inderdaad van je zusje en het uitgevouwen groen-met-bloemetjes lapje van Lisette.

    Groetjes, Chris

    door: tureluur
    tureluur.punt.nl 2012-10-25 14:11:17

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuke gezellig Helma en ook de klokjes die je hebt gemaakt! het kistje van Paula is ook prachtig geworden, zo te zien aan wat hieronder staat en nu vind ik het helemáál jammer dat ik er niet bij kon zijn!!! Maar we zien elkaar zaterdag dat is ook gezellig. groetjes Jody
    door: jody
    jody.punt.nl 2012-10-26 09:51:23

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een happening is dat geweest. Eigenlijk hoef je niet mee naar de beurs. Zoveel als jullie hebben gekregen en geruild. Erg leuk.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2012-10-26 14:14:54

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellige dag hebben jullie gehad.
    En leuk z'n ruilbuurs.

    gr. CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2012-10-27 23:45:52

    BeantwoordenVerwijderen