Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 6 december 2012

Kerstman Part 2

Vervolg van de Kerstman
Workshops | 27 November 2011 | 22:10:51
 
Vandaag was het de beurt aan Thea om in de auto te stappen richting Apeldoorn voor het vervolg van "de Kerstmanworkshop". Rond half twaalf stapte ze bij mij naar binnen en na het drinken van een kop koffie en het uitpakken van "het Blokkersleetje" zijn we samen aan  het werk gegaan aan onze Kerstmannen.
Ik had daarvoor al een uurtje  gewerkt aan de hansop......mouwen geknipt en het naadje van de mouwen genaaid. Ik had deze twee weken niets meer gedaan... ...geen tijd voor gehad i.v.m. studie van het werk en het afmaken van de Decemberswap van het OLMC. Volgens Thea niet de afspraak...ze had daar in wel gelijk... en hebt dit dus regelmatig moeten horen vandaag. Ik volg mijn eigen tempo wel...en soms moet de hobby wel eens wijken voor ander dingen die op het programma staan.
Thea had gisteravond nog hard gewerkt om de hansop klaar te krijgen en zat vanmorgen startklaar om met de haren van de Kerstman bezig te gaan.
Vandaag wilde ik zelf verder met de hansop en daarna zijn de haren etc. wel aan de beurt. Tijdens het naaien van de mouwen in het lijfje bedacht ik me dat een kantje langs de halslijn wel mooi zou kunnen staan en eerder had ik ook al over een kantje langs de mouw nagedacht. Dus dat werd zoeken naar een geschikt kantje wat ik vond in het zakje met  de antiek kantjes ...ooit gekocht op een antiekmarkt. Dat werd toen  passen en meten, hansop uit en aan trekken om het kantje passend er op te naaien. ook het rugpand kreeg nog een renovatie omdat het hansop wel heel ruim daar bleek te zijn.
 
 
 
 
 
Al met al ben ik wel een stukje verder maar lang niet zover als ik had gedacht.....maar ja  een chique Kerstman kost tijd en leuk als dat kantje straks onder het giletje net zichtbaar is en ja de Kerstman is klaar voor kerst 2011....dat is beloofd!!!!
 
 
 
 
  
 Thea had gisteravond de haren al rond een breinaald gedraaid en begon vandaag de Kerstman van blonde lokken te voorzien.......
 
 
 
 
 
Het popje van Thea ging steeds meer op een echte Kerstman lijken....snor en wenkbrauwen werden aangebracht en als laatst de baard. Toen dat klaar was is hij met slee en al even te zien geweest bij het snoepwinkeltje "de Soete inval" ....wel in hansop....wachtend op zijn rode kleren.
 
 
 
 
 
Rond vijf uur reed Thea met haar Kerstman weer naar huis.
 
 
Wordt vervolgd....
 
 

14 opmerkingen:

  1. Je hebt gelijk hoor goede dingen hebben tijd nodig en zeker een kerstman :-)
    Leuk om zo jullie vorderingen te zien, ik vind ze er allebei toch al heel mooi uitzien.

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2011-11-27 22:16:18

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jolande slaat de spijker op de kop!
    Een goede kerstman moet "rijpen" en dat kost tijd.........
    Ze zien er al veelbelovend uit!

    Groetjes,Wil

    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2011-11-27 22:26:2

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helma, het was weer een hele gezellige dag, lekker bijgekletst en elkaar leuke tips kunnen geven. En het resultaat mag er weer zijn... Het kantje is echt mooi hoor, ik zie het al helemaal voor me met het giletje er overheen...
    Dank je wel en succes met het afmaken van de Kerstman!



    door: thea65
    thea65.punt.nl 2011-11-27 22:28:13

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk om jullie vorderingen van de kerst mannen te zien.
    Het kantje staat heel mooi.
    Thea haar kerstman heeft een hele mooie dos haar gekregen.

    gr, CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2011-11-27 22:52:57

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke slee. ik heb ook , maar 2 gelijk gekocht bij blokker. Mooie kerstman


    door: lisette1
    lisette1.punt.nl 2011-11-27 23:28:58

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, dat worden al echte kerstmannen. Zien er mooi uit! Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2011-11-28 08:42:57

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gezellig he zo samen knutsellen die mannnen zijn al zo oud dat ze geen haast met aankleden meer hebben.Zullen jullie zelf ook achter komen hoe ouder hoe meer tijd je hebt om dat soort dingen te doen hihi



    groetjes van een late aankleder Kitty

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2011-11-28 09:17:49

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toch zijn jullie goed opgeschoten. Ik ben wel reuze benieuwd naar het eindresultaat.

    Groetjes
    Sjoukje

    door: maisondupompier
    maisondupompier.punt.nl 2011-11-28 09:57:29

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze worden leuk. Mooie hansop. Die van Thea is al echt een kerstman.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2011-11-28 11:11:42

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om de vorderingen te zien, de kerstmannen worden vast prachtig! En de slee is ook erg leuk, bij de Blokker dus begrijp ik?
    gr. Kootje

    door: inemini
    inemini.punt.nl 2011-11-28 12:10:31

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kerstmannen worden dat.
    Ik heb er ooit een zelf geboetseerd.
    was ook een werkje ,maar oooo zooo leuk.

    Christa.

    door: freubels
    freubels.punt.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kootje het sleetje heb ik bij de Blokker gekocht...het is eigenlijk bedoeld als kerstboomhanger...dus je moet zoeken tussen de kerstballen. Thea kon het niet vinden in den Haag ...ja een grote witte van hout maar die was niet 1:.12.Hier in Apeldoorn hadden ze de sleetjes wel.

    Groetjes Helma

    door: helma58
    helma58.punt.nl 2011-11-28 12:53:52

    BeantwoordenVerwijderen
  13. helma zo die zit er tenminste waarmpjes bij. die van mij hebben niet zo'n warme onderkleding.
    leuk sleetje! moet toch ff naar blokker
    gr. ineke z

    door: jainmaja
    jainmaja.punt.nl 2011-11-28 15:21:58

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou gelukkig heeft ie het lekker warm zo te zien, leuk!

    door: jody
    jody.punt.nl 2011-11-29 12:08:50

    BeantwoordenVerwijderen