Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

vrijdag 7 december 2012

Adventworkshop dagl 1

Workshops | 01 December 2011 | 16:15:28
 
Vandaag heeft Anita Brouwer op het Poppenhuisforum een leuk idee gelanceerd. Een Adventsworkshopkalender voor leden van het Poppenhuisforum. Ieder dag plaatst zij een leuk klein workshopje om zo even in deze decembermaand voor de gezelligheid te maken. Vanmorgen vroeg zag ik de leuke foto van de eerste workshop: een shabby klokje .Omdat mijn lees/computerbril twee dagen geleden door mijzelf aan flarden is gereden met de auto....ja heel dom natuurlijk....was ik niet van plan op mijn vrije dag ook maar wat te doen aan een miniatuurtje. Gisteren na mijn werk en de oogtest bij de opticien wilde ik het liefst mijn ogen dichthouden...dus ik had rust voor de ogen in gedachten.Maar ja kon het vanmiddag toch niet laten dus  op zoek gegaan naar een bierflesdopje. Ik vond nog een lekker tripple biertje  die al een tijdje stond...dus ik dacht die is vast over datum en toen ik schudde zaten er vlokjes in....dus weg ermee dacht ik  zodat ik een mooie ondergrond voor het klokje had. Zoonlief kwam op dat moment net de kamer binnen en ja dat schoot een beetje in het verkeerde keelgat want het tripple biertje is lang houdbaar en daar horen wat vlokje in te zitten....wist ik veel..... en ja het was inderdaad nog maanden houdbaar bij het nakijken van de houdbaarheidsdatum...... Het flesje was al leeg dus de dop was nu in iedergeval voor mij  en ik ben met  deze leuke workshop aan de gang gegaan. Het knippen van het klokje had met een noodbrilletje nog wat voeten in de aarde....een gekke gewaarwording dat als je onder een loupe een rondje moet knippen dat je ineens een ovaal ziet. Maar het is allemaal gelukt met dit leuke resultaat:
 
 
 
 
 
 
Een shabby klokje
 
 
Anita bedankt voor het leuke idee !

11 opmerkingen:

  1. Leuk overal al die adventworkshopjes, op de Kerstgroep komt er ook elke dag een workshopje voorbij.
    Je klokje is heel leuk geworden Helma.

    Groetjes van Jolande

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2011-12-01 16:26:21

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over super snel gesproken. Hij is goed gelukt, ondanks de kippigheid. Lol.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2011-12-01 16:33:4

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh leuk...die heb ik een tijdje terug al op een buitenlandse weblog gezien, toen vond ik hem al zo grappig!!!

    Hahahaha, dat je er een flesje bier voor hebt leeg gegooid!!!
    Wel erg veel pech met je bril...maar het is met je noodbrilletje toch ook goed gelukt!!!

    door: margrietvanderzee
    margrietvanderzee.punt.nl 2011-12-01 16:35:12

    BeantwoordenVerwijderen
  4. arme zoon maar ja jij hebt een schatige klok



    groetjes Kitty

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2011-12-01 17:11:17

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je nood bril doet het nog goed.
    Want het is een mooie klok geworden.

    gr, CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2011-12-01 18:24:03

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk idee, groetjes Ada

    door: Ada
    adapop.punt.nl 2011-12-01 18:41:04

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Helma wat leuk zeg, even een klein knutseltje tussendoor! En ja, Bier he!
    Ik heb er nog wel een boek over in de kast.

    Groet, Thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2011-12-01 19:01:02

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, zoon gaat maar naar de winkel voor zijn biertje...... je klokje is in ieder geval enig geworden!
    gr. Kootje

    door: inemini
    inemini.punt.nl 2011-12-01 19:21:30

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk klokje zeg! Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2011-12-01 20:02:03

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beeldig klokje Helma ! weer eens wat anders dan een regenworm in een bierdopje! :-)

    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2011-12-01 23:28:15

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk gemaakt Helma!

    door: jody
    jody.punt.nl 2011-12-02 10:19:15

    BeantwoordenVerwijderen