Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zaterdag 8 december 2012

Een Keukensetje in Kerstsfeer

Kerst | 09 Januari 2012 | 23:43:04
 
Gisteren had ik onverwachts een hele  dag tijd om te knutselen....heerlijk om alleen met het miniaturen bezig te kunnen zijn. Ik ben begonnen met het knip en plakwerk voor een tweede keukensetje van de workshop van November die ik iemand beloofd hebt voor haar verjaardag. Toen de onderdelen daarvan klaar lagen om geborduurd te worden...een mooi werkje voor de avonden......ben ik gelijk op zoek gegaan naar dit stofje. Dit Kerststofje is al vanaf November in mijn gedachten dat het zo leuk zou zijn om te gebruiken voor een Keukensetje in Kerstsferen. Een Keukensetje wat niet geborduurd wordt dit keer want het stofje is al leuk genoeg van zichzelf. Het zigzag randje en het beige wafeltjesstof had ik al eerder voor dit doel besteld bij het Onderhuisje dus ik kon lekker aan de slag ermee en gelijk alles afmaken. Aan het einde van de middag was dit het resultaat........
 
 
 
 
 
Nieuw is op de foto de vaatdoek...besproken op het laatst in de chatkamer tijdens de workshopavond van het OLMC in November. ik heb hiervoor gewoon rood naaimachinegaren gebruikt....dus toch nog iets geborduurd....geregen dan wel.  Het geeft een leuk effect en ik ga er zeker nog één maken met een blauwe draad erin voor bij het andere blauw  geruite keukensetje.  
 
 
 
 
 
Nog even de Handdoek en de Theedoek van dichtbij...de techniek met het vliesofix
 
 
 
 
 
De lusjes zijn dit keer  van rood naaimachinegaren gehaakt.
 
 
Ik heb bij dit keukensetje nog meer ideeën....dus er komt misschien nog een vervolg deze maand.
In Januari mogen deze kerstsferen toch nog wel.........?
 

15 opmerkingen:

  1. Helma, erg leuk geworden hoor! Mooi stofje.

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-01-10 01:32:38

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, Kerst mag zeker nog wel, ook in Jan of feb of maart, hah. Mooi gedaan hoor, ziet er leuk uit. Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-01-10 06:44:22

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van mij mag kerst het hele jaar.
    Wat een vrolijk schort.....maar wat wil je ook met zo´n leuk stofje. Dan sta je met plezier achter de potten en de pannen.

    Groetjes
    Sjoukje

    door: maisondupompier
    maisondupompier.punt.nl 2012-01-10 08:53:07

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In mini zijn er toch geen seizoenen en kan het altijd Kerst zijn, dat is juist het leuke.
    Het setje ziet er prachtig uit.

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2012-01-10 10:24:34

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dat allemaal mooi geworden zeg. Hele mooie stof. Goed idee, dat sopdoekje.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2012-01-10 10:30:53

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi stelletje
    is dat het zogenaamde wafeltjes doek?en waar koop je dat?
    en wat is vliesofix?

    groetjes Emma

    door: Emma
    emma15.punt.nl 2012-01-10 12:18:49

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat prachtig Helma!

    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2012-01-10 14:46:55

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WAt een mooi en leuk setje is dat geworden.
    Het maakt ook heel erg uit wat voor stofjes je kiest.

    En voor mij mag je ook wel even uit leggen hoe vliesofik tecgniek werkt ??????
    Is dat het zelfte als vlieseliene ????

    gr, CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2012-01-10 14:58:08

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Clari en Emma en evt anderen

    Vliesofix is net zo iets als als vlieseline maar dan met twee plakzijdes. Het wordt vooral gebruikt voor het maken applicaties bij het patchworken. Door het maken van het handwerkalbum van de DHN heb ik dit ontdekt en is heel leuk voor mini te gebruiken. het is moeilijk uitleggen hoe het in zijn werk gaat...google maar eens op het woord en anders misschien uitleggen en laten zien op volgende kladblogdag?

    Groetjes helma

    door: helma58
    helma58.punt.nl 2012-01-10 15:24:46

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel Helma voor de uitleg.

    En misschien is dat wel een leuk iedee om bepaalde tegnieken uit te leggen op de klad blog dag.

    gr, CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2012-01-10 16:11:11

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helma, ik vind het allemaal even mooi, knap gemaakt!
    gr. Kootje

    door: inemini
    inemini.punt.nl 2012-01-10 18:46:04

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie set Helma!
    Ziet er prachtig uit!
    Goed idee om vliesofix te gebruiken!

    Groetjes,Wil

    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2012-01-11 10:27:41

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het ziet er geweldig uit
    goed idee Clari

    groetjes trui

    door: truispoppenhuis
    truispoppenhuis.punt.nl 2012-01-11 12:20:49

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Helma wat is dit leuk en een vrolijk geheel geworden, ik heb mijn setje ook af.

    Jody

    door: jody
    jody.punt.nl 2012-01-11 21:34:33

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het blijft erg leuk !!

    door: lisette1
    lisette1.punt.nl 2012-01-11 23:10:05

    BeantwoordenVerwijderen