Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 6 december 2012

Peter Rabbit Truitje

Minibreien | 13 September 2011 | 16:53:26
 
Het eerste truitje wat ik 1:12 heb gebreid is klaar. Ik ben in de   zomer van 2009 heel enthousiast met dit truitje begonnen. Eerst had ik een ander patroontje uit een oud maandblad van  mNs Nederland ( een vereniging voor miniatuur naaldkunst), de    Peter Rabbit was daar ingebreid maar deze werd wat wijd   en slobberig zag  ik na de voorkant en een mouw gebreid te hebben. Dus ben ik op zoek gegaan naar een ander basispatroon voor een kleutertruitje. Ik vond het basispatroon van het truitje  op de site van Marjocaris en het is een patroontje van Nicola Smith met schaapjes ingebreid. Ik heb deze gekozen omdat het aan de achterkant met drie knoopjes wordt vastgemaakt zodat je het uit en aan kan trekken. Dus de zomer van 2009 eerst de voorkant, achterkant en de mouwen gebreid...ondertussen was ik  met de voorkant begonnen om Peter Rabbit er op te borduren met Dmc garen...achteraf veel mooier en gedetailleerder  als ingebreid omdat je meer kleuren kan gebruiken  . Ik heb de schoudernaden na het breien aan elkaar genaaid en ja toen moest ik bij de hals steken ophalen om het boordje te breien voor de hals. Dit is een klusje wat ik 1:1 ook niet echt leuk vind en meestal bleef het dan liggen dus in 1: 12 bleef het zeker liggen.....en er zijn dan weer zoveel andere dingen en leukere projectjes om te maken......
Maar na de Zomervakantie ben ik aan het afwerken en nu was dit truitje aan de beurt want na het matras in Beatrix Potter stijl stond dit hoog op mijn lijstje. Met wat hindernissen is het boordje toch gelukt en heb ik gisteren en vandaag het verder in elkaar genaaid, knoopjes aangezet en zie...... het staat zo leuk bij elkaar!.



 
 
 
Het Peter Rabbit truitje van dichtbij
 
 
 
 
 
 
Omdat het borduren van dit thema zo leuk en geslaagd was op een gebreid werkstukje    ben ik  in het voorjaar 2010    met de worksshop Lappendekentje van het OLMC ook met dit  thema in het hoofd begonnen te breien  maar daar moet nog een hele hoop aan gebeuren dus op termijn volgt nog meer voor dit toekomst kamertje.
 
 

16 opmerkingen:

  1. prachtige trui mooi opgeborduurd.Misschien een tip voor de hals ik laat de af te kanten steken gewoon op naald staan en maak er voor het mooi soms een tussen loopt je hals mooi door


    groetjes Keetje

    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2011-09-13 17:32:33

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waauuw wat een ontzettend lief truitje, knap hoor dat borduren op zo,n klein truitje, ik vindt het kamertje ook super schattig!!!!!!!!!!!

    groetjes Petra

    door: petranina
    petranina.punt.nl 2011-09-13 18:38:13

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh wat knap zeg! Het truitje is heel mooi geworden Helma :-)

    Liefs Jollie

    door: alittlemoreminis
    alittlemoreminis.punt.nl 2011-09-13 19:54:25

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een prachtig truitje geworden. Knap gedaan.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2011-09-13 21:16:22

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat goed Helma dat ie af is. Erg leuk geworden!

    Thea

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2011-09-13 21:23:51

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi en heel lief hoor en dan zo duidelijk het patroontje geborduurd

    groetjes willy

    door: minimax
    minimax.punt.nl 2011-09-13 21:39:35

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lief truitje en de rest van je PR spulletjes zijn ook leuk.

    door: minifreubels
    minifreubels.punt.nl 2011-09-14 07:27:25

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oohhh, wat lief en mooi geworden.
    het heeft wel lang op zich laten wachten ,maar dan heb je ook wat moois
    waar je vreselijk trots op mag zijn.

    gr christa.

    door: freubels
    freubels.punt.nl 2011-09-14 11:38:16

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig leuk project wordt dat! Je truitje is super mooi geworden.

    Groetjes, Roelie

    door: prinsessofie
    prinsessofie.punt.nl 2011-09-14 16:24:25

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat knap vind ik dat tog,.........z'n mooi klein truitje breien.
    En dan er ook nog eens op borduren.
    Erg mooi.

    gr, CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2011-09-14 16:57:33

    BeantwoordenVerwijderen
  11. knap hoor en zo lief ziet het eruit. liefs Emma
    door: Emma
    emma15.punt.nl 2011-09-15 00:09:56

    BeantwoordenVerwijderen
  12. pRACHTIG IK VIND HET ZO MOOI GEBORDUURD.
    MINI GROETJES DOORTJE

    door: dorie.nl
    http//rdoortjesminis.blogspot.com/ 2011-09-15 10:07:54

    BeantwoordenVerwijderen
  13. k vind het heel knap gemaakt

    groetjes trui

    door: truispoppenhuis
    truispoppenhuis.punt.nl 2011-09-15 22:02:39

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh die is echt heel erg mooi en fijntjes ook.
    Wordt het bedje nu dezelfde kleur als de trui?
    Leuk dat zacht groen, ik heb ook zo'n truitje die heeft Edith gebreid, zelfde kleur ook.
    Echt enorm gaaf.

    groetjes PooH

    door: Petra
    poohbeers.eigenstart.nl/ 2011-09-20 00:20:59

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo helma, knap hoor ik heb net de naaldjes gekocht en heb wat garen gekregen van iemand om het te proberen :-).

    nu nog breipatroontjes zoeken.

    groetjes Marleen

    door: Marleen 2011-09-20 21:09:47

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ah..wat lief een truitje!!

    door: lisette1
    lisette1.punt.nl 2011-09-25 09:02:51

    BeantwoordenVerwijderen