Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

maandag 10 december 2012

Nostalgie

Cadeautjes | 05 Juli 2012 | 00:08:27
 
Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn zusje Thea een zelfgemaakt cadeautje wat voor mij pure nostalgie was. Het leek een mooi bekleed doosje maar wat er in zat was toch een echt een verrassing !
 
 
 
 
 
 Vroeger als klein meisje was het heel bijzonder als ik met de papieren aankleedpopjes mocht spelen van de Dionne vijfling die mijn moeder vroeger zelf na getekend had van een originele versie van een vriendinnetje. De vijfling  Anette, Cécile, Emilie, Marie en Yvonne werden in 1934 geboren in Ontario en hebben als je het nu zo leest door de bekendheid niet echt een leuk leven gehad. Maar als kind wist je dat niet en was het leuk spelen met de vijfling en steeds de kleren , schoentjes etc te wisselen...ik weet nog dat ik de namen van de meisjes heel bijzonder vond vooral Emilie en Cécile hadden mijn voorkeur want dat waren hele aparte namen die je niet dagelijks tegen kwam en zeker indruk op me maakte.
Ik wist dat Thea van plan was ze in miniatuur na te maken en had al in de afgelopen twee jaar en paar keer gevraagd of er al een workshoppakketje van was van de 1.:12 versie van de Dionne vijfling. Maar wat ik nu kreeg had ik echt niet verwacht ....een aangekleed doosje met verschillende vakjes voor elk popje van de vijfling. 
 
 
 
 
 
 
  
 
De doosjes zijn 2 bij 3 cm dus je kunt wel nagaan wat een gepriegel dat is geweest om te knippen. Je vouwt ze als een harmonica in elkaar en er zit een gebloemd bandje om het geheel heen om het in elkaar gevouwen bij elkaar te houden.
 
 
 
 
 Hier Cecile één van mijn lievelings popjes en ja de jurkjes met het kanten kraagje deed ik de dames graag aan.
 
Thea heel erg bedankt dit was echt een verjaardagsverrassing!
 
 

16 opmerkingen:

  1. Hoi Helma
    wat een geweldig verjaardags kado,erg mooi gemaakt.
    En nog Gefeliciteerd met je verjaardag
    groetjes adrie

    door: adrie
    adriesweblog.punt.nl 2012-07-05 06:18:39

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je toch een lief zussie Helma! met gouden handjes! Zo knap gemaakt weer! Pracht verjaardaskadootje!
    door: nalladris
    nalladris.punt.nl 2012-07-05 08:18:02

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf om zo'n nostalgisch cadeau te krijgen. Fijn zo'n zus. Dat kleine gepruts kan je wel aan Thea overlaten. Heel mooi.
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2012-07-05 10:03:44

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi Helma,

    Wat eem geweldig cadeau. Het doet me herinneren aan mijn eigen jeugd. Ook ik had deze poppetjes met zomerkleertjes en mij zus had ze met winterkleren. Wat hebben we daar mee gespeeld !!

    door: lytsspul
    lytsspul.punt.nl 2012-07-05 10:31:37

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja mijn oma had ze ook en we mochtren er mee spelen.Wat ontzettend mooi gemaakt groetjes Kitty
    door: keetje
    keetjespoppenhuis.punt.nl 2012-07-05 11:02:21

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heeft Thea prachtig gemaakt.
    En als je dan het bijbehorende verhaal leest is het helemaal een prachtig verjaardagskado.
    Ik heb gelijk maar even op Google gekeken naar deze vijfling, interessant.

    Groetjes van J.

    door: minifantasy
    minifantasy.punt.nl 2012-07-05 11:42:30

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooi en speciaal kado!!!!!
    mooi gemaakt ook.

    veel plezier ermee.

    Marjan

    door: marjansminiaturen
    marjansminiaturen.punt.nl 2012-07-05 12:00:51

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi kado! Ik heb gezien dat Thea er vorig jaar mee bezig was, en toen lukte het niet helemaal, wat een gepriegel, zo klein! Maar het is heel erg mooi geworden, een echte verrassing dus. Groetjes, Jolinda.
    door: jolinda2000
    jolinda2000.punt.nl 2012-07-05 13:56:47

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi kado van je zus.
    En wat heeft ze het mooi gemaakt.
    Het is een pracht verrassing.

    gr, CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2012-07-05 14:58:50

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een superleuk cadeau heb je gekregen Helma!
    Zo'n tastbare jeugdherinnering in mini :super!

    Groetjes,Wil

    door: minidesign
    minidesign.punt.nl 2012-07-05 15:30:42

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helma wat een pracht kadoo, dat gepriegel, groetjes Ada

    door: Ada
    adapop.punt.nl 2012-07-05 17:53:25

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super gaaf cadeau heb je gekregen , heel waardevol.

    groetjes willy

    door: minimax
    minimax.punt.nl 2012-07-05 21:10:32

    BeantwoordenVerwijderen

  13. Helma, het is je van harte gegund. Dit is al sinds 2010 een project wat ik graag wilde maken en als je het dan ook nog voor iemand mag maken die er zoveel herinneringen aan heeft, alleen maar fijn. Wel grappig dat Cecile en Emily precies naast elkaar zitten, ik wist echt niet dat deze twee je voorkeur hadden.


    Jolinda het klopt dat je me vorig jaar met een eerdere versie hebt gezien. Maar die was de helft kleiner en dit was inderdaad te klein. Ik had het proefmodelletje toevallig vandaag nog in handen. De schoentjes waren nog kleiner dan een maanzaadje, dit was niet meer met een pincetschaar te knippen...


    En voor al die gene die de nostalgie herkennen en hier ook wat mee willen.
    A.s. weekend komt er een workshoppakketje in mijn webwinkel met de Dione - vijfling.... Je mag ook intekenen op mijn gastenboek.

    Groetjes, Thea
    www.minidoor.nl

    door: thea65
    thea65.punt.nl 2012-07-05 22:53:25

    BeantwoordenVerwijderen
  14. geweldig gemaakt

    groetjes Emma

    door: Emma
    emma15.punt.nl 2012-07-06 22:58:02

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een bijzonder cadeau en mooi gemaakt door je zusje. Ik vind het ook speciaal mooi omdat ook mijn moeder als kind de papieren popjes met kleding van de Dionne vijfling had en ik heb deze nu in mijn bezit (ben er heel zuinig op).

    Groetjes, Chris

    door: tureluur
    tureluur.punt.nl 2012-07-07 17:51:55

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een reacties heb je gekregen voor je verjaardagskadootje van Thea
    Erg leuk voor je,en veel plezier met je knutselwerk.ma

    door: je moeder 2012-07-10 21:52:51

    BeantwoordenVerwijderen