Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

maandag 10 december 2012

Amish Kijkkamer part 1

Knutselochtend zonder bril
Poppenhuisknutselgroepje | 09 Juni 2012 | 22:05:07
 
Je hebt een knutselochtend en dan vergeet je je bril wat doe je dan...? Terug rijden en je bril ophalen of er een gezellige ochtend van maken zonder te knutselen .......maar natuurlijk wel kletsen over de hobby! Dat laatste hebben we afgelopen dinsdag maar gedaan. De knutselochtend was al een paar keer verzet dus nu afgelopen dinsdag was het eindelijk  gelukt dat we beide geen afspraak hadden in de agenda en dat ik samen met Suzanne zou gaan knutselen.......we zouden een begin maken met  het workshoppakketje " antieke tuinkasjes" van Lutjeboudel....een tussendoor projectje naast het Handwerkalbum. Thuis alle spullen ingepakt wat ik nodig had hiervoor en op pad geggaan. Bij Suzanne aangekomen blijk ik mijn handtas niet meegenomen te hebben waar mijn bril in zit.....dom dom dom...terugrijden zou zeker een half uur weer kosten en dat op een ochtend van half 10 tot half 12...toch maar even niet gedaan. We hebben uitgebreid koffiegedronken, Suzanne had alle tijd om de laatste drie DHN's  door te nemen die ik meegenomen had en ik had alle tijd om al het moois te bewonderen wat Suzanne had gemaakt ...het zij wel niet allemaal scherp , geen bril hè, maar dat maakt voor het genieten niets uit. Al pratend kwamen we op ons projectje waar we volgend seizoen mee zouden starten "de speelgoedkist" en  gelijkertijd ook op het onderwerp Amish in de laatste DHN . Al pratende kwamen we tot de conclusie dat dit laatste ook leuk zou zijn om uit te diepen en er een projectje van te maken......de beslissing was snel gemaakt door ons,  het volgende seizoen gaan we ons verdiepen in de Amish. Daarna begon Suzanne met een uitdeelronde van dingen die ze niet meer zou gebruiken voor de hobby....3 popjes  uit haar delprado collectie die gelijk zijn  voorbestemd om een Amish familie te worden en twee breiboeken Van Wilga van "de Witte Stee".....daar ben ik natuurlijk heel blij mee!




Het maken van de "antieke tuinkasjes" van Lutjeboudel gaat voor de zomervaknantie op herhaling en wel op 26 juni. Ondertussen werken we zelf thuis verder aan het Handwerkalbum....wat bij mij nog niet echt vordert de laatste maanden door allerlei swapjes die gemaakt moesten worden....ik blijf nog steeds steken op het Assisch borduurwerk....en het vloerkleedje "the little rug with roses" leidt ook mijn aandacht af van het Handwerkalbum. Proberen mijn tijd  beter te verdelen............
Ondertussen zijn er sinds dinsdag al verschillende mails over en weer gegaan met Amish ideeën!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten