Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

donderdag 13 december 2012

Geborduurde Kerstsok Part 1

Een verlate update van 10 November
Miniborduren | 16 November 2012 | 20:38:18
 
Deze maand een verlate update van mijn mini borduurwerk. Normaal de 10e van de maand  maar nu dus een kleine week later. 10 november was het namelijk super donker en triest weer en hierdoor was er geen mooie foto van het werk te maken. Gelijk de volgende dag dit gedaan maar verder druk geweest met andere mini's en het bijwerken van de berichten die al eerder waren geweest zoals bijvoorbeeld de aanschaf van de Proxxon machines dat is toch nu al bijna 14 dagen geleden.
Ik ben   na de items met de roosjes begonnen met een kerstsok te borduren van Janet Granger die ik vorig jaar van Sinterklaas kreeg. Een leuk werkje om net voor de kerst af te hebben. Verder ook nog   wat anders geborduurd maar dit kan ik nog niet laten zien...misschien na aankomende zondag. De kerstsok  wordt met zijdedraad geborduurd op 40 count zijdegaas. In het pakketje van Janet Granger zit alles wat je nodig hebt voor dit borduurwerkje. Ik heb het zijdegaas weer  in  dubbel gevouwen  briefkaartkarton vast genaaid    zodat het mooi strak en recht blijft tijdens het borduren.
 
 
 
 
 
Dit was de borduurstand rond 10 November en het voorbeeld hoe het eruit moet komen te zien.
 
 
Gisteravond heb ik  de vorderingen van het borduurwerkje  nog even op de foto gezet . Ik ben nu tot aan het vlammetje van de kaars. Het leuke werk gaat nu beginnen om de kaars te zien groeien onder je handen.
 
 
 
 
 
Tot de 10e van December zal ik maar zeggen!
 
 
 
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Hoi Helma,

    wat maak je een mooie dingen! In Frankrijk heb ik zijdegaas gekocht en ik wil voor het eerst op zijde gaan borduren. Spannend hoor!!

    Groetjes, Ria

    door: Ria
    www.ienieminie.nl 2012-11-16 22:24:20

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt een mooie, Helma. Zien we hem tegen de kerst af?
    Groetjes, Nienke.

    door: woudaswondertjes
    woudaswondertjes.punt.nl 2012-11-17 10:25:09

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat word weer heel erg mooi.
    Als het af is,.... zien we het wel op het nieuwe blog hé.???

    gr, CL.

    door: Clari
    clarimini.punt.nl 2012-11-17 19:01:16

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er veel belovend uit.
    groetjes Willy

    door: minimax
    minimax.punt.nl 2012-11-18 13:25:34

    BeantwoordenVerwijderen