Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

woensdag 17 februari 2016

Winterse kou.......

Hier op de Veluwe is het nog echt een beetje winter. Afgelopen zondag werd ik wakker in een witte wereld. De hele dag heeft het verder gesneeuwd, soms ook wat natte sneeuw . De dagen erna was het zonnig winterweer. In de nacht vorst waardoor er toch nog redelijk wat sneeuw blijft liggen.
Vanmorgen heb ik een wandeling gemaakt langs een van de sprengen die we rijk zijn rond Apeldoorn. En dat gaf mooie plaatjes en ver gezichten.
 

 







Het was genieten in de zon en de kou tijdens de wandeling. Op de terugweg op de fiets was er tegenwind en  toen moest ik aan "een muts" denken want die was hard nodig.
Mijn voorhoofd deed gewoon pijn van de wind en de kou.

De 'Muts" met sjaal was in november 2015 al gebreid en ik heb deze nog niet hier laten zien . Een goede gelegenheid dus met deze winterse kou!




Het is gebreid naar een eigen patroon met gemêleerd garen en afgewerkt met  mini pompoens 

Je zou de muts haast in 1: 1 breien.......dat was wat ik dacht vanmorgen op de fiets!


Lieve groet,

Helma


5 opmerkingen:

  1. Lekker hè, dit weer. Wij hebben geen sneeuw gehad, maar wel nachtvorst en overdag zon. Heerlijk!
    Vanmiddag ook lekker buiten gewandeld, Lucas op de skeelers en ik lopend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat heerlijk, wat had ik graag met je meegewandeld. De afgelopen dagen heb ik vaak van dit soort plaatjes gedroomd. Lekkere vrieskou, blauwe lucht en de wetenschap dat er sneeuw op de Veluwe lag en dan de bossen en vergezichten erbij... Helaas, wel een zon en wat kou, maar geen bomen en vergezichten.... (snik)
    Leuke sjaal en muts trouwens. Ik kijk al steeds naar de nieuwe voorraad bij "de Wolman", maar dat gemêleerd rood heeft ie steeds niet... wel blauw.
    Lieve groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Helma, lekker weertje daar bij jullie. Gisteren voor het eerst hier sneeuw zien vallen, maar het bleef niet liggen.... veel te warm in de stad, denk je niet?? Leuke muts en sjaal heb je gemaakt. Ik ga toch ook nog eens proberen mini te breien. Alleen de oogjes, hè, die ouwe oogjes van mij. Toch ga ik het doen. Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wAT ENIG MET DAT GEMELLEERDE GAREN EN JA IN 1:1 ZOU HET OOK HEEL MOOI ZIJN.

    jODY

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wAT ENIG MET DAT GEMELLEERDE GAREN EN JA IN 1:1 ZOU HET OOK HEEL MOOI ZIJN.

    jODY

    BeantwoordenVerwijderen