Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zondag 18 december 2016

Adventskalenders Part 3


Om de zes dagen een blog had ik in het eerste blog over de Adventskalenders geschreven maar dat gaat niet meer op zoals de vaste bezoekers nu wel weten. Al een aantal dagen maak ik foto's van mijn mini breiwerk om er een blog over te schrijven ...... en die dagen zijn ook zo weer voorbij gegaan!
Ik vind het breiwerk nog steeds leuk om te doen en met de adviezen tussen door leer ik ook nog wat bij.

Ik laat de dagen even aan jullie voorbij glijden met foto's :

13 December: het voorpand is tot het armsgat klaar

15 December: Li- mouw is halverwege

16 december: Alle panden zijn tot het armsgat gebreid.

17 December : Alle panden op 1 naald.......pfff 120 steken!

Vandaag 18 december en 4 naalden van 120 steken gebreid.


Vorig weekend heb ik even gewerkt aan Thea's Adventskalender. Ik heb een gedeelte van de deur van hout gemaakt en de plank voor de tafel uitgezaagd. De middelste delen in de vier vakken van de deur heb ik weer van de deur afgesloopt omdat ik deze onderdelen te klein vond. Hier ga ik nieuwe voor maken. Verder denk ik nog na welke materialen ik als plankendrager ga gebruiken: van hout of van het metaalwerk.
Hier ga ik de komende weken rustig mee verder..............


Nog 1 week en het is Kerstfeest en daar draait het eigenlijk om. Dit is maar hobby! 

Een goede week met een lieve groet,


Helma


4 opmerkingen:

  1. Zo, dat truitje.... Gaaf! Dat is nog eens hard werken zeg.... En inderdaad, rustig aan! Het moet wel leuk blijven!
    Liefs, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw truitje is echt mooi aan het worden, Helma. Je bent er al een behoorlijk eindje mee opgeschoten. Maar tjemig: 120 steken op een naald, pfiew!!
    Ga lekker door met werken aan de Adventskalender en het truitje, inderdaad: het moet hobby blijven....
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie trui en ach, wat is nou 120 steken..... verstand op nul en doorbreien.....
    Hele fijne dagen gewenst met veel rust en blijdschap over Dat wat komen gaat.

    Liefs van Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, jij bent lekker bezig, zo op het gemakje en in je eigen tempo.
    Dat truitje wordt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen