Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

zaterdag 10 december 2016

Uit de Oude Doos Part 5


10e van de maand

Eind November heb ik het Kerstborduurpakketje af gemaakt. Het ligt vanaf die tijd  met het andere pakketje uit 2013 samen in een mandje met groen op de keukentafel. Leuk om naar te kijken en tegelijkertijd denk ik dan .........  "de borduurpakketjes van mijn beide zoons"!



 



De achterzijde heb ik geborduurd met het jaartal dat ik het borduurpakketje heb gekregen. Dit was niet volgens het patroon maar van het versieren met borduursels kon ik geen genoeg krijgen.
Een extraatje dus de achterzijde. Net als het zilverkleurig hartje met 'Made With Love" aan de voorkant. Het borduurpakketje komt van de webwinkel Atelier "Steekje en Kruisje"

Ook heb ik nog verder geborduurd aan het grote borduurwerk.........tot 1 December dan wel. Als je de vorige blogs heb gelezen weet je misschien al dat ik vanaf 1 december aan het advents-breiwerk gewerkt heb........dus weinig tijd nu om te borduren met de koffie 's morgens.  



Als je goed kijkt zie je een eekhoorntje in de boom zitten. Vorig jaar zaten er ook twee hier in de tuin. Ik heb ze jammer genoeg nu nog niet gezien. Het is zo leuk om die beestjes bezig te zien. Ze graven wat kastanjes en eikeltjes in de grond en in de bloempotten. En daarna zie je ze haastig nootje over de schutting een boom opzoeken. Ook weten ze de eksters aardig uit te dagen. 



Nog even een overzicht van het hele borduurwerk. Je ziet op de foto dat ik nu rechts bovenin aan het borduren ben.  

Ik vind de foto's dit keer niet echt scherp maar dat komt door het donkere weer van de laatste dagen......echt de donkere dagen voor kerstmis. Van mij mag het weer wel weer zo zijn als vorige week : vrieskou met een zonnetje en heerlijk wandelweer!


Lieve groet,


Helma
 

 
  

1 opmerking:

  1. Helma,
    Wat ben je toch lekker met je verschillende projectjes bezig.
    De borduurwerkjes heb ik eind november natuurlijk even in t echt mogen zien en voorl je grote borduurwerk is in het echt veel mooier als op de foto!
    Mijn borduurwerk ligt inmiddels - na het PPH weekend - ook weer in de woonkamer, maar helaas nog geen steekje geborduurd.
    Succes met alle werkjes! Thea

    BeantwoordenVerwijderen