Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

dinsdag 3 januari 2017

Een Nieuw jaar............een nieuwe generatie


Op nieuwjaarsdag verhuisde er een groot  poppenhuis van Gelderland naar Zeeland. Het grote  Poppenhuis was in 2009 via een collega bij mij terecht gekomen. Een Poppenhuis gebouwd door de buurman van mijn collega toen ze nog klein was. Haar dochter was er mee uitgespeeld en het stond toen bij haar in de weg.
Het Poppenhuis is groot en niet de schaal van 1: 12. Mijn vader was er gelijk weg van.........vooral om het bouwwerk/ handwerk zelf. En zo belandde het bij mijn ouders op een slaapkamer waar het werd ingericht met meubeltjes en popjes van de jongste kleindochter.
Dit voorjaar werd er gevraagd aan mij of het huis een andere plek kon krijgen. De jongste kleindochter is onderhand volwassen en er werd niet meer mee gespeeld door andere kinderen. De meubeltjes gingen terug naar Den Haag naar de kleindochter en er werd naarstig aan bekende gevraagd wie dat grote Poppenhuis wilde hebben. Na een paar maanden was het duidelijk dat een nieuwe generatie van dit Poppenhuis gaat genieten.
Een achterkleinkind van mijn ouders, dus mijn achternichtje Julia!


Zij kan nog jaren met plezier hier van genieten. Met houten meubeltjes voor peuterhandjes of Ikea poppenhuismeubeltjes of Playmobil en als ze wat groter is misschien wel met Barbies. Lekker spelen, Julia!



Lieve groet,

Helma  


6 opmerkingen:

  1. Oh this adorable little child will have a family heirloom to play with. It's nice to read how a dollhouse moves around in the family.
    Hugs, Drora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ach wat lief!!
    Ik hoop dat zij er heel veel mee zal spelen!
    Groeten van Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi huis, daar zal je achternichtje lekker mee kunnen spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi huis, daar zal je achternichtje lekker mee kunnen spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helma, ik had dit bericht nog helemaal niet gezien op je blog. Leuk he dat Julia nu het huis heeft. Daphne wil alleen niet haar Ikea meubeltjes kwijt. Deze staan nu in een doos bij ons opgeslagen, voor ooit, maar Julia zal vast ook hele leuke meubeltjes krijgen....
    Ik heb er ook nog een aantal liggen van 't Old Ambachtshuus, groter dan 1:12, klein beetje opknappen en dan gaan ze haar kant op!
    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. How to get to Golden Nugget at Virgin Hotels Las Vegas by Bus
    Directions to Golden Nugget at Virgin Hotels Las 충주 출장안마 Vegas by Bus. Westgate Las 과천 출장안마 Vegas 여주 출장안마 (NV) Station. The following transit lines have 속초 출장샵 routes 의왕 출장마사지 that pass near Golden Nugget

    BeantwoordenVerwijderen