Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

dinsdag 16 juli 2013

Nostalgisch Snoepwinkeltje Texel

Op de laatste dag van een week vakantie op Texel begin Juli  kwam ik dit leuke snoepwinkeltje "de Soete Suickerbol"  tegen in Den Burg.
Het zag er zo leuk uit dat ik mijn beurt afgewacht heb en toen gevraagd heb of ik foto's mocht nemen van de inrichting. Nou dat was geen probleem...volgens de man in de winkel was het iets om trots op te zijn als andere er foto's van wilde maken. Voor mij zijn deze foto's een ware inspiratiebron omdat ik nog steeds met het snoepwinkeltje in het Markthuisje bezig ben. Dit vertelde ik dan ook ter plekke  en hij gaf aan dat de winkel  nog steeds in de orginele kleuren geschilderd was van 90 jaar geleden. De kasten zijn beige met zalmroze , het plafond twee tinten groenblauw. Het was alleen moeilijk op dit moment om nog aan de oude  glazen snoeppotten te komen vertelde de man......het was echt geluk hebben als je op Marktplaats nog iets vond.



 








Na de foto's heb ik nog een puntzak zoete drop en groene erwtjes gekocht...dus nu heb ik ook een leuk voorbeeld van een ouderwetse puntzak met een leuke opdruk( zie laatste foto).


4 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je dit bij toeval tegenkwam. Mogelijk toch weer een inspiratie om verder te gaan met je snoepwinkeltje.

    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk hè, Helma, als je onverwacht zo'n winkeltje treft, ik vind dat altijd heerlijk. Vooral ook, als iemand er ook nog een heel verhaal hierover vertellen kan. Waren de dropjes en erwtjes lekker ;)!? Zoals Thea zegt: nu heb je vast weer inspiratie voor je winkeltje :D! Leuk dat je het aan ons hebt laten zien!
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze waren heerlijk Ilona....erwtjes zijn bijzonder omdat we daar vroeger de muziekleraar mee bedolven in de brugklas als hij klassieke muziek ons wilde laten luisteren....was altijd een rommelig uur en iedereen ging voor die tijd erwtjes halen bij de drogist...erg he!

      Groetjes Helma

      Verwijderen
  3. Wat een leuke foto`s Helma van dit nostalgische snoepwinkeltje. Leukere inspiratie kun je niet krijgen en dan ook nog lekkere snoepjes voor tijdens heet knutselen :)

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen