Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

woensdag 17 juli 2013

Zeeschatten van Texel

Ik ging met het idee naar Texel om heerlijk langs het strand uit te waaien en daar kleine schelpjes te zoeken. Maar dat bleek toch anders te zijn want bij het dichtbij zijnde strand...geen kleine schelpjes dus....1 cm was de kleinste die ik vond en dat was echt zoeken. Je zag veel kokkels en tafelmesheften, delen van oesters uitgeslepen door het water en stenen( afkomstig uit Scandinavie )op dat deel strand .....dus daar ging mijn idee van schelpjes zoeken. De mooiste grote strandvondsten heb ik toch maar meegenomen.
Verder kwam ik tijdens de beklimming van de vuurtoren het kleine schatkistje tegen...wat in gedachte gelijk een plekje kreeg in het strandhuisje. Gevuld met een plaid ,kussens en wat zee miniaturen zal dat erg leuk staan.





 


De bus met pasta in Zeethema kon ik niet laten staan...dat wordt zeker een heerlijke en bijzonder maaltijd nadat ik wat visjes en bootjes apart heb gehouden om er iets in miniatuur van te maken.




4 opmerkingen:

  1. Hallo Helma,

    Wat een leuk schatkistje heb je gekocht. Vrolijke kleuren en past helemaal in een strandhuis. De pasta is ook heel origineel.

    Groeten Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh leuk, die pasta............als het mag dan kom ik bij je eten, want ik ben gek op pasta ;)! En die vondsten zijn nooit weg om iets creatiefs van te maken.
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Helma,
    wat een leuke vondsten zijn dit.
    Nu kun je als je er zin in hebt gelijk iets leuks mee.

    Die pasta.....ziet er heerlijk uit. Ik sluit me bij de vorige spreekster aan hoor :-)

    Groetjes Thea



    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helma, dit was het verhaal van de pasta. Nu begrijp ik m. Leuk om hier wat van te maken! Jammer van de schelpjes.... Ga je speciaal zoeken, zijn ze er niet! Nu gelukkig ook weer wat spulletjes voor je strandthema. Op dit moment ben ik met een strandthema 1:1 bezig, ook erg leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen