Helena's Miniatures

Helena's Miniatures

maandag 10 februari 2014

Nog een Kerstborduurtje........


Ik heb deze maand niet zoveel geborduurd alleen de laatste week weer wat  borduurwerk opgepakt. Ik wilde eigenlijk met wat nieuws beginnen, had ik zin in, maar ja de twee mini kerstsokken moesten nog afgewerkt worden en in dat klusje  had ik weinig zin de afgelopen weken. Verder had ik nog een 1 : 1 bordduurwerkje wat ik van mijn zoon gekregen had van Sinterklaas.....een soort kerstkussentje/ hanger die je kan vullen met lavendel of gewoon met fiberfil. Het is een borduurpakketje van Atelier Steekje & Kruisje ( zie in de linkerkolom op mijn blog) . Ze hebben hele leuke dingen in de webwinkel en soms ook gratis borduurpatroontjes. De moeite waard om even te kijken.





 Met de Kerst had ik de voorkant bijna geborduurd. De achterkant hoefde niet volgens de beschrijving van het borduurpakketje. Ik vond dat maar kaal en bedacht dat het wel leuk zou zijn het jaartal 2013 hierop te borduren. Het was pas vorige week dat ik er echt mee begon. Ik heb cijfers er bij gezocht die bij de voorkant paste en ik heb het verder geborduurd naar eigen idee. Gisteren was dit klaar en vandaag heb ik het rood witte lint  door de gaatjes rand geregen. Nu nog de zijkanten en de bovenkant vast naaien, vullen en het rood/witte band als hanger er aan maken.





Tijdens het borduren van de voorkant had ik me bedacht dat het hert/eland wel heel leuk  zou zijn voor een mini kussentje en ik wilde dit ook graag uit proberen. Gisteren ben ik toch nog hiermee begonnen ook al is Kerst al 1,5 maand voorbij  want als ik dit laat liggen tot de komende Kerst dan komt het er vast niet meer van en is de inspiratie weg. Dus gewoon doen dacht ik. Je hebt het borduurwerkje al gezien op beide foto's.
Hier  is het nog even uitgelicht:






Het kussentje wordt 4cm bij 4cm . Het hert/eland is met 1 draadje rood DMC borduurzijde geborduurd in kruissteek.
De sneeuwvlokjes zijn met 1/12 draadje antiek goud metallic garen van DMC geborduurd dus 1 draadje heb ik nog een keer gesplitst. Het borduren met dit garen was een lastig werkje  want het metallic borduurgaren borduurt niet echt fijn. Je kan een kruisje of 10 maken en dan is het gouddraad versleten en is het weer afhechten  maar de aanhouder wint zoals je ziet! het geeft een mooie schittering wat je niet zo goed kan zien op de foto.  Nu nog het afwerken....het kussentje en natuurlijk ook de kerstsokken van vorige maand.   

 

Groetjes Helma

2 opmerkingen:

  1. Erg mooi Helma, en wat je zegt: alvast op tijd voor de Kerst ;)! Dat van dat gouden DMC garen dat wist ik niet, ik heb het ook nog nooit gebruikt, maar je weet het nooit met mini's, hè? Het afwerken zal jou vast ook nog genoeg tijd kosten, succes ermee! We zullen het hier nog wel kunnen bewonderen :D!
    Liefs, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi allemaal Helma. Leuk hoor dat hertje op het kussen. Ben je straks klaar met de Kerst :)

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen